י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תיעוד וידאו • פגישת השבת עם רה"מ; הסיכומים והמחלוקות

מאבק השבת: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה האחרונה עם ראשי המפלגות החרדיות בלשכתו בכנסת. ל"בחדרי חרדים" נודע כי פגישת המשך תתקיים היום בשעה 20:00 בלשכת רה"מ • רכבת ישראל מתכננת עבודות ענק בשבת וליצמן מאיים להתפטר • כל הפרטים ותיעוד בלעדי

תיעוד וידאו • פגישת השבת עם רה"מ; הסיכומים והמחלוקות



מאבק השבת: פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות הוקדמה היום לשעות הצהרים והתקיימה בלשכתו בכנסת. ל"בחדרי חרדים" נודע כי פגישת המשך תתקיים היום בשעה 20:00 בלשכת רה"מ.

בפגישה עם נתניהו השתתפו השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, השר יריב לוין והשר ישראל כץ. השר אריה דרעי נעדר מהפגישה, ככל הנראה בשל השינוי ברגע האחרון של מועדה.

בפגישה העלו ליצמן וגפני את דרישתם הנחרצת לקדם את חוקי השבת שיעשו סוף לחילולי השבת שנעשים על ידי רכבת ישראל ויפתרו את בעיית המרכולים בתל אביב ובשאר חלקי הארץ.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בשלב הזה ברור לצדדים שתיקון הצעת חוק שעות עבודה ומנוחה שנחשף ב"בחדרי חרדים" יעלה ויעבור ביום ראשון בועדת השרים, על פי התיקון שר העבודה והרווחה יהיה רשאי להתחשב במסורת ישראל ולא לפגוע בה על ידי מתן היתרי עבודה בשבת.

על פי הפרסום ב'הארץ', רכבת ישראל מתכננת עבודות ענק בשבת הנערכות פעם בשלושה חודשים לכיוון מערכת האיתות. העבודה מבוצעת בידי מהנדסים ספציפיים, כולם יהודים. דחיית העבודות משמעה השבתת כל מערכת הרכבות בארץ. ליצמן מאיים להתפטר.



עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בפגישה שהתקיימה לא עלתה לדיון הצעת חוק המרכולים של דרעי וזאת בשל העובדה שדרעי לא נכח בישיבה. כמו"כ נודע ל"בחדרי חרדים" כי השאלה המרכזית שנדונה בשלב הזה: האיך למנוע עבודות על ידי רכבת ישראל בשבת הקרובה.

כפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", הנציגים החרדים הגיעו מוכנים לפגישה הדרמטית עם ראש הממשלה - לאחר שהם גיבשו מספר הצעות חוק שיביאו לטענתם מענה למשבר השבת, המרכולים ורכבת ישראל.

כזכור, ביום שישי האחרון איים השר ליצמן כי במידה ויתקיימו חילולי שבת בקו הרכבת דימונה באר שבע הרי שהוא יתפטר מהממשלה. במוצאי שבת חשף "בחדרי חרדים" תיעוד וידיאו שצילם גוי שבו נראים עבודות חשמול בקו הרכבת בתל אביב בשבת.
מאבק השבת בנימין נתניהו חיים כץ הנציגים החרדים פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד