ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

העולם היהודי מתפלל: ראש הישיבה עבר בהצלחה את הטיפול הרפואי

עיני העולם היהודי נשואות לביה"ח 'מעיני הישועה' בבני ברק, שם עבר ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן, טיפול רפואי מורכב • מנהל ביה"ח פרופ' מוטי רביד ל'בחדרי': "מצב הרב לא פשוט. אם כי כללים רגילים לא חלים עליו" מתעדכן

הגראי"ל שטיינמן על רקע המחלקה היום בבית החולים.
הגראי"ל שטיינמן על רקע המחלקה היום בבית החולים.



עיני העולם היהודי נשואות לקומה הרביעית, מחלקת טיפול נמרץ לב במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' בבני ברק, שם מאושפז ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן במצב קשה.

בשעה זו עובר ראש הישיבה טיפול רפואי מורכב. מרן עדיין נמצא במצב קשה. הציבור נקרא להתאסף בשעה זו לקרוע שערי שמים ולהרבות בתפילה במיוחד בשעה הקרובה.

היום לפני הצהריים הדרדר מצבו והידיעה על המצב הקשה פשטה במהירות ברחבי העולם היהודי. ראש הישיבה אושפז בתחילת השבוע לצורך לעבור טיפול רפואי מסוים, בהוראת הרופאים הוא אושפז במחלקה רגילה בבית החולים אך הבוקר (רביעי) הוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ בעקבות החמרה שהחלה לפתע.

באותה שעה נטמנה בתו הבכורה הרבנית רחל דבורה ברלין ע"ה אשת חתנו הגאון רבי זאב ברלין ראש ישיבת 'גאון יעקב' שנפטרה לבית עולמה לאחר דום לב פתאומי.

על פי הוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, סדרי הישיבה בהיכלי התורה הופסקו, ובכל היכלי הישיבות והכוללים נאמרו פרקי תהילים בתחילת סדר ב' וכן בסופו.

גדולי ישראל ובראשם הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין הורו על תפילה מרכזית בכותל המערבי הערב בשעה 19:30.

העצרת מאורגנת על ידי 'דגל התורה' בירושלים. חברת אגד תתגבר את קוים 1 ו-3 החל מהשעה 19:00 וכן תעמיד אוטובוסים ברחוב שמואל הנביא בתחנת האבן לכותל החל מהשעה 19:00.

לבית החולים הגיעו חברי הכנסת של 'דגל התורה' משה גפני, יעקב אשר ואורי מקלב בכדי לעקוב מקרוב אחר מצבו. מוקדם יותר עדכן גפני את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן את אבי גבאי יו"ר המחנה הציוני וראש עיריית ירושלים ניר ברקת שהתקשרו להתעניין במצבו.

חבר הכנסת משה גפני יצא מחדרו של הרב שטיינמן ואמר: "המצב קשה - הוא בהכרה. אבל אצל ראש הישיבה כבר ראינו ניסים".

המקורבים שנמצאים במקום, נכדו הרב דוד שפירא, מנחם שפירא סגן ראש עיריית בני ברק, ומנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי.

הפרופסור מרדכי רביד, מנהל המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' אמר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "מצבו של הרב שטיינמן לא יציב, צריך להתפלל חזק". יחד עם זאת, "הרב הוא אישיות בפני עצמה וגוף בפני עצמו - כללים רגילים לא חלים עליו, היו כבר מצבים בהם כל אדם אחר היה מחזיר את נשמתו - והרב צלח את זה וחזר לביתו".

"מצבו של הרב קשה, מורכב ומסובך. אנחנו עושים מה שאפשר, אתם תמשיכו להתפלל. הוא לא יציב ומתמודדים עם קושי לא קטן, גם טכנית. המצב מורכב ולא יציב. הוא נמצא בסכנת חיים כל הזמן", הוסיף פרופ' רביד.

בהיכלי הישיבות ממשיכים להתפלל ולקבל קבלות וחיזוקים מיוחדים לרפואתו השלמה של מרן רבי אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא בתוך שאר חולי עמו ישראל.


עדכון: 19:20
עדכון: 21:14

הפוליטיקאים עוקבים בדאגה

(אייכלר ומלכיאלי מבקשים מעל דוכן הכנסת להתפלל לרפואת הגראי"ל)

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב: יחד עם רבבות עמך ישראל אני מתפלל לרפואתו של הגאון הרב אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא שטיינמן.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב: מתפלל לרפואתו של גדול הדור הרב שטיינמן, אל נא רפא נא לו. הרב אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל

השר לשעבר גדעון סער כתב: כולנו מאוחדים בתקווה ובתפילה לרפואת הרב אהרן לייב שטיינמן, מנהיג הציבור החרדי הליטאי.

שר החינוך נפתלי בנט כתב: יחד עם עם ישראל, אני מתפלל ואומר פרק תהילים לרפואת גדול הדור רבי אהרן יהודה ליב בן גיטל פייגא שטינמן. שהקב״ה יברכו וירפאו.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כתב: בואו נקרע יחד את שערי שמיים, לרפואת מרן הגאון רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא שטיינמן. יהודי ענק, שהעם היהודי זקוק לו מאוד.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ כתב: מצטרף מכל הלב לתפילת רבים בעולם היהודי לרפואתו השלמה של גדול הדור רבי אהרן יהודה ליב בן גיטל פייגא שטינמן.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן כתב: התפללנו עכשיו בכנסת לרפואתו של מרן הרב שטיינמן שליט"א וזכיתי לומר מי שבירך לרפואת רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלמה בתושח"י.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר אמר מעל דוכן הכנסת: עם ישראל נושא עיניו אל בית החולים מעייני הישועה שם מאושפז ראש הישיבה. אנו מתפללים לרפואתו. בכח קדושתו הוא מגן על כלל ישראל מפני האויבים מבחוץ.

חה"כ מיכאל מלכיאלי בנאום מיוחד שנשא במליאה אמר: "מה שמחזיק אותנו כעם יהודי במשך אלפי שנים היא התורה שעוברת מדור דור, הרב שטיינמן הוא מאלה שהעבירו לנו את התורה מהדורות הקודמים, כשאנו רואים יהודי בן 100 שנה שחי בבית דל, אדם שכל ימיו חי בפשטות ומסירות נפש למען עם ישראל, היום הזה אנו מחזקים ידים ומתפללים להחלמתו המלאה, אמן".
הרב שטיינמן לקיים בנו חכמי ישראל תפילות דאגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד