י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יום מתוח ב'מעייני': "ראינו שראש הישיבה נמצא מעל הטבע"

העולם היהודי עקב בדאגה אחרי המתרחש בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, שם עבר ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הליך רפואי מורכב. דובר הבית, קובי רוזנשטיין ל'בחדרי': "היה יום קשה וחריג - אבל ראינו ניסים" צפו בראיון המלא

קובי רוזנשטיין. צילום: איציק מן
קובי רוזנשטיין. צילום: איציק מן

 


עיני העולם היהודי היו נשואות היום לקומה הרביעית, מחלקת טיפול נמרץ לב במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' בבני ברק, שם אושפז ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן במצב קשה.

ראש הישיבה עבר במהלך היום טיפול רפואי מורכב בהצלחה. אך עדיין נמצא במצב קשה. הציבור נקרא להתאסף לקרוע שערי שמים ולהרבות בתפילה.

דובר בית מרן, הרב יעקב רוזנשטיין המצוי בבית החולים ועוקב מקרוב אחר מצבו, דיבר עם 'בחדרי חרדים', ואמר: "ראש הישיבה עובר הליך רפואי חשוב והכרחי, הוא עדיין זקוק לרחמי שמים מרובים. זה יום קשה של החמרה משעותית במצבו. הלוואי וראש הישיבה יתחזק וינהיג אותנו הלאה. צריך זכויות רבות, רואים ניסים כל רגע ורגע".

הוא הדגיש כי, "מרן בהכרה ומתקשר עם הסביבה אבל חלש מאוד". אשר לפטירת בתו היום "הוא לא עודכן על פטירת בתו בהוראת רופאיו".

עוד הוסיף כי, "עברנו חורף קשה עם דלקת ריאות קשה, זו אכן הייתה שנה לא פשוטה, היום זה מאוד חריג וחמור ואנו דואגים לשלומו".

"כל עם ישראל עוקב אחרי שלומו, ראש הישיבה חלש בגילו המופלג מאוד - יהי רצון שנזכה שיהיה עמנו עוד שנים רבות".

רוזנשטיין שיבח את הטיפול בבית החולים: "הרופאים עושים את העבודה במסירות גדולה", אמר, "הוא נמצא מעל הטבע".

לסיום ביקש רוזנשטיין, "לא טוב שבחורים באים לפה. אין מה לעשות פה. שילמדו ויתפללו פה רק מפריעים למטופלים פה. אני מבקש לא להגיע לבית החולים".



היום לפני הצהריים הדרדר מצבו הגראי"ל והידיעה על המצב הקשה פשטה במהירות ברחבי העולם היהודי. ראש הישיבה אושפז בתחילת השבוע לצורך לעבור טיפול רפואי מסוים, בהוראת הרופאים הוא אושפז במחלקה רגילה בבית החולים אך הבוקר (רביעי) הוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ בעקבות החמרה שהחלה לפתע.

באותה שעה נטמנה בתו הבכורה הרבנית רחל דבורה ברלין ע"ה אשת חתנו הגאון רבי זאב ברלין ראש ישיבת 'גאון יעקב' שנפטרה לבית עולמה לאחר דום לב פתאומי.

על פי הוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, סדרי הישיבה בהיכלי התורה הופסקו, ובכל היכלי הישיבות והכוללים נאמרו פרקי תהילים בתחילת סדר ב' וכן בסופו.

גדולי ישראל ובראשם הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין הורו על תפילה מרכזית בכותל המערבי הערב בשעה 19:30.

לבית החולים הגיעו חברי הכנסת של 'דגל התורה' משה גפני, יעקב אשר ואורי מקלב בכדי לעקוב מקרוב אחר מצבו. מוקדם יותר עדכן גפני את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן את אבי גבאי יו"ר המחנה הציוני וראש עיריית ירושלים ניר ברקת שהתקשרו להתעניין במצבו.

חבר הכנסת משה גפני יצא מחדרו של הרב שטיינמן ואמר: "המצב קשה - הוא בהכרה. אבל אצל ראש הישיבה כבר ראינו ניסים".

המקורבים שנמצאים במקום, נכדו הרב דוד שפירא, מנחם שפירא סגן ראש עיריית בני ברק, ומנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי.

הפרופסור מרדכי רביד, מנהל המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' אמר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "מצבו של הרב שטיינמן לא יציב, צריך להתפלל חזק". יחד עם זאת, "הרב הוא אישיות בפני עצמה וגוף בפני עצמו - כללים רגילים לא חלים עליו, היו כבר מצבים בהם כל אדם אחר היה מחזיר את נשמתו - והרב צלח את זה וחזר לביתו".

"מצבו של הרב קשה, מורכב ומסובך. אנחנו עושים מה שאפשר, אתם תמשיכו להתפלל. הוא לא יציב ומתמודדים עם קושי לא קטן, גם טכנית. המצב מורכב ולא יציב. הוא נמצא בסכנת חיים כל הזמן", הוסיף פרופ' רביד.

בהיכלי הישיבות ממשיכים להתפלל ולקבל קבלות וחיזוקים מיוחדים לרפואתו השלמה של מרן רבי אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא בתוך שאר חולי עמו ישראל.

הגראיל שטיינמן טיפול רפואי בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד