ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חשד להונאה בעמותה חרדית: מעצרו של המנהל הוארך

שני מנהלי עמותה ירןשלמית נעצרו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי החשד הוא שביקשו כסף עבור סמינר של הרב רמתי והעבירו לאברכים

סמינר 'רמתי'. צילום: קובי הר צבי
סמינר 'רמתי'. צילום: קובי הר צבי



בשעות הבוקר המוקדמות (רביעי) פשטו חוקרי המשטרה על משרדי עמותה בשכונה חרדית בירושלים, החרימה מסמכים, מחשבים, צ'קים בסכומים גבוהים ועוד. במקביל, פשטו החוקרים על בתיהם של 22 חשודים, בהם שני אנשים הרשומים כמנהלי העמותה ואלה הובאו לחקירה בימ"ר ירושלים בשיתוף מחלק ההונאה.

שני מנהלי העמותה בגילאי 50-60 הובאו לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של אחד מהם ולשחרר בתנאים מגבילים את החשוד השני. 20 החשודים הנוספים שחלקם נעצרו וחלקם עוכבו, שוחררו בתום חקירתם בתנאים מגבילים, כך מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'.

העמותה שמנהליה נעצרו, מופיעה באתר גיידסאטר, כמחזיקה ישיבה, כולל אברכים, גמ"ח ללומדי תורה וסיוע כספי לחולים ונזקקים.

מפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', על פי התלונה שהוגשה על ידי משרד החינוך, במהלך השנים 2010 ועד 2013 העמותה ביקשה ואף קיבלה תמיכה עבור מדרשת "באר מרים" של הרב רמתי. במהלך תקופה זו, קיבלה העמותה המבקשת כשני מיליון שקלים.

על פי החשד של משרד החינוך, מיליונים אלה לא הגיעו ל'באר מרים', שימשו למטרות אחרות והגיעו לחשבונות בנק של אברכים חרדים. חלקם, כך על פי החשד, קיבלו זאת כהלוואה ואחרים לא ידעו להסביר למה הם קיבלו את הכסף.

חוקרי מפלג הונאה בימ"ר ירושלים ביקשו להאריך את מעצרו של אחד ממנהלי העמותה, שעל פי חשדם הוא זה שניהל את המערך. השופט איתן כהן מבית משפט השלום קיבל את הבקשה במלואה והאריך את מעצרו בשישה ימים. לגבי המנהל הנוסף של העמותה, המשטרה ביקשה לשחררו בתנאים והשופט הוסיף וציין כי רמת החשד כלפיו נמוכה בהרבה משותפו לעמותה. הוא שוחרר למעצר בית למשך עשרה ימים.

"החשוד משתף פעולה עם החוקרים" אמר ל'בחדרי', עו"ד איליה תיאודורי שייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את מנהל העמותה שמעצרו הוארך. "אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה במהרה".
באר מרים משטרת ירושלים משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד