י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הבריחו סמים בשווי כשני מיליון: שמות בדויים והודעות מוצפנות

ארבעה צעירים חרדים הואשמו בהברחת סמים משוויץ לישראל ומעצרם הוארך • האחראי על המבצע נתפס בנתב"ג יחד עם הבחורים המבריחים • ההתכתבות המוצפנת עם דוד דוידסון, הטיסה שבוטלה וחדר 240 במלון 'איביס' השוויצרי • הסיפור המלא

כדורי אקסטזי. צילום: פלאש 90
כדורי אקסטזי. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



שמות בדויים, סים אוקראיני, כרטיס אשראי נטען והודעות מוצפנות, כך הבלדרים החרדים הבריחו עשרות אלפי כדורי אקסטזי בשווי כשני מיליון שקלים לישראל.

פחות מחודש לאחר מעצרם, ארבעה חרדים צעירים הואשמו בתחילת השבוע בהברחת סמים משוויץ לישראל ומעצרם הוארך. מכתב האישום עולה כי אברך הכולל שנעצר בפרשה, הכיר את שלושת הנאשמים האחרים, וכך פעלה השיטה.

במהלך חודש ספטמבר יצחק כהנא ונחמן, פנו לצעיר בן 22 מבני ברק ויחד תכננו להבריח סמים לישראל. איך זה יתבצע? נחמן והצעיר מבני ברק תכננו לאתר שני בלדרים שיעבירו מזוודות ובהן סמים מאירופה לישראל, וכן "מפעיל" שיהיה איש קשר בין הבלדרים לצעיר מבני ברק.

במסגרת כך, כך עולה מכתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', רכשו כרטיס סים עם מספר אוקראיני, וכרטיס סים עם מספר ישראלי לצורך יצירת קשר ביניהם, ובינם לבין המפעיל והבלדרים. כך גם רכשו כרטיס אשראי נטען ובו כ-1160 דולר, שלא יהיה ניתן לאתר את בעליו.

על מנת לטשטש עוד יותר את הקשר ביניהם, הצעיר מבני ברק, נחמן ויצחק התקינו את אפליקציית "טלגרם" המאפשרת שימוש חשאי בהודעות מוצפנות, שנמחקות כעבור שלושים שניות מרגע קריאת ההודעה, פרק זמן שניתן לקבוע מראש. יצוין, כי זהותם של יצחק כהנא ונחמן - אינה ידועה למשטרה או לפרקליטות ומדובר בשמות בדויים.

לאחר הכנת התשתית, הצעיר מבני ברק פנה לחברו לעבודה, אברך כולל במרבית היום וביקש ממנו לגייס שני בחורים חרדים שישמשו כבלדרים. כחלק מתפקידו כ"מפעיל", ביקש הצעיר מאברך לקשר בינו לבין הבלדרים - מבלי לחשוף את זהותו. מה עם התגמול? הובטח תשלום סכום פעוט יחסית, של 20,000 ש"ח על העבודה כולה, הן על איתור הבלדרים והן על ביצוע העברת המזוודות.

אברך הכולל, שהפך להיות "מפעיל", יצר קשר עם שניים ממכריו, תלמידי ישיבה מירושלים בני 20 ו-23, כדי שישמשו כבלדרים. התשלום עבור ההברחה, פעוט אף הוא. 2,500 ש"ח, עבור כל מזוודה אותה יבריחו מאירופה לישראל.

לטענת ארבעת הנאשמים, דיברו איתם על הברחת שעוני יוקרה, מה שלדבריהם מסביר את סכומי הכסף הפעוטים אותם יקבלו עם מימוש ייבוא המזוודות. אך כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי', מסתבר שהמזוודה שהוברחה הכילה כמות מסחרית גדולה של כ-10 ק"ג סמים, הכוללים 32,863 כדורי אקסטזי - MDMA בשווי כשני מיליון שקלים.

בהמשך לתכנית שנרקמה, הצעיר הבני ברקי התכתב עם הבלדר בן ה-20 מירושלים באמצעות הודעות מוצפנות בטלגרם, כאשר הבני ברקי מכנה את עצמו בשם "דוד דוידסון". בערב ראש השנה, שני הבלדרים שלחו באמצעות הטלגרם ל'דוידסון' את צילומי הדרכונים שלהם כדי שיוכל להזמין עבורם כרטיסי טיסה.

חיש קל הוזמנו כרטיסי טיסה ונשלחו אף הם באמצעות הטלגרם, כמו כן העביר דוידסון לבלדר מירושלים 300 אירו כתשלום עבור השהות במלון בבלגיה. שבוע לאחר חג שמחת תורה השניים טסו ונחתו בבלגיה, אך מסתבר שהתכנון לא היה טוב מספיק, שכן בביקורת הגבולות לא הרשו להם לעבור מאחר ולא הייתה להם כתובת בה הם אמורים להתארח והיעדר כרטיסי טיסה לעבור חזרתם לישראל ואלה הוסטו חזרה לנתב"ג.

דוידסון ואברך הכולל, כך עלה בחקירה, חששו כי הבלדרים לא יסכימו לטוס פעם נוספת, אך להפתעתם השניים דווקא ממש היו בעניין. ההליך חזר על עצמו שוב, התכתבות מוצפנת בטלגרם, דוידסון העביר לאברך כולל מעטפה עם שני כרטיסי טיסה בכיוון אחד לז'נבה שווייץ וכן 700 פראנק שוויצרי במזומן עבור המלון. שלוש שעות לפני הטיסה ביום שישי, הגיעו הבלדרים לכולל של האברך בבני ברק וקיבלו את המעטפה והכסף.

ביום ראשון לפני שלוש וחצי שבועות השניים טסו לשוויץ ויומיים לאחר מכן דוידסון שלח הודעה לבלדר מבני ברק, והורה לו ולבלדר מירושלים לגשת לחדר 240 במלון "איביס", שם יקבלו לידיהם את המזוודה ובה השעונים לכאורה. הבלדרים ניגשו לחדר אך לאחר שלא היה מענה פנו בהודעה מוצפנת לדוידסון שהורה להם להמתין בלובי המלון.

שם בלובי ניגש אליהם אדם שאינם מכירים, שוחח איתם בעברית, העביר לידיהם מזוודה ובה הסמים המסוכנים, איחל להם "בהצלחה" ועזב את המקום. דוידסון סיכם כי הבלדרים יעבירו לאברך הכולל את המזוודה עם חזרתם לישראל, והאברך יעבירה אליו. בסוף אותו השבוע הבלדרים טסו חזרה לישראל, כאשר המזוודה עם הסמים ברשותם.

בשדה התעופה בן גוריון שני הבלדרים מירושלים ובני ברק נעצרו כאשר במזוודה התגלו 3 שקיות כסופות אטומות המכילות 32,863 כדורים ובהם סם מסוכן מסוג MDMA. השקיות ובהן הסם, היו מוסלקות בתחתית המזוודה, כאשר בד מפריד בינן לבין יתר הפריטים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מעצרם הוארך מעת לעת וכאמור השבוע הוגש כנגדם כתב אישום על ידי עו"ד רוני שוהם עידן מפרקליטות מחוז תל אביב. עם האישום, הוארך מעצרם שוב עד להחלטה אחרת ובשבוע הבא יתקיים דיון בראיות.

עו"ד מיקי חובה המייצג את אברך הכולל ה"מפעיל", הגיב "מרשי טוען לחפות מוחלטת. נקבל בקרוב את חומרי החקירה, או אז נוכל להגיב לגופן של הראיות". כך גם הגיבה עו"ד שלומציון גבאי-מנדלמן המייצגת את הבלדר בן ה-22 מירושלים. עו"ד אושר רובינגר ממשרדו של יעקב וינרוט, המייצג את הצעיר מבני ברק שכינה את עצמו 'דוד דוידסון', סירב להגיב בשלב זה.

עוה"ד אורית חיון ועו"ד דין כוכבי המייצגים את הבלדר בן ה-20 מבני ברק הטוען לחפות, מסרה ל'בחדרי' כי "מכתב האישום עולה בברור תמונת ניצולם הציני של בחורי ישיבות תמימים, בעיקר בעניינו של נאשם 3 אשר טס לחו"ל להביא שעונים תמורת סך של 2,500 ש"ח בלבד". עוד הוסיפו, כי "העובדה עליה אין מחלוקת כי נאשם 3 התחרט עוד בחו"ל וסירב להביא עמו את השעונים" כפי שטענה המשטרה בדיונים בביהמ"ש ואף דווח ב'בחדרי', "לא באה כלל לידי ביטוי בכתב האישום המגמתי. יש להצר על כך שבמקום לפעול כנגד המנצלים, סוחרי הסמים, בחרו המשטרה והפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד המנוצלים".

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
אקסטזי הברחת סמים נתבג בלדר שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד