כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המלמדים של סאטמר מכל העולם התכנסו לשבת עם הרבי

מאות מלמדים חסידי סאטמר הגיעו מכל רחבי העולם לעשות שבת במחיצת הרבי • הם שבו לתלמידיהם עם קנין רוחני של תובנות, עצות והדרכות בחינוך לתורה וליראת שמים • תיעוד ענק

המלמדים של סאטמר מכל העולם התכנסו לשבת עם הרבי



מאות מלמדים ומנהלי תלמודי התורה של קהילת סאטמר מרחבי העולם הגיעו בשבת האחרונה לשבות במחנה "בית רחל" של סאטמר בהרי הקטסקילס בראשות האדמו"ר מהר"א מסאטמר נשיא ומנהיג הקהילה.

המלמדים מארה"ק הגיעו בטיסה מיוחדת וגם המלמדים מאירופה ואוסטרליה נחתו בניו יורק לשם הגיעו המלמדים מניו יורק קנדה וארגנטינה וביום שישי בבוקר נפתחה השבת הגדולה.

בתחילת היום התקיימו אסיפות לכל שכבת גיל בנפרד, כאשר כל המלמדים לפי הגילאים ישבו בחדר נפרד כדי ללבן יחדיו עצות והדרכות. האדמו"ר מסאטמר עבר בין החדרים והתעניין על כל שכבה בנפרד.

לקראת זמן הדלקת הנרות הגיע האדמו"ר להדליק נרות שבת בהיכל הטישים, משם צעד יחד עם המלמדים לתפילת מנחה וקבלת שבת. כשלאחריהן נשמעו דרשות מפי מנהלי הת"תים.

בעת עריכת השולחן בליל שבת נשאו דברים בין היתר, בנו של הרבי, הגה"צ רבי מנחם מנדל טייטלבוים אב"ד סאטמאר ויליאמסבורג וכן הרה"ג רבי יוסף בנימין וואזנר ר"י 'חכמי לובלין' בבני ברק ואב"ד קהילת סאטמר לונדון. הרבי נשא גם הוא דברות קודש במהלך עריכת השולחן תוך שהוא שם דגש בדברי חינוך וחיזוק למלמדים.

במהלך השבת נישאו כמה דרשות חיזוק בנושא חינוך הילדים והדרכה למלמדים כיצד להתמודד עם מצבים שונים, מפיהם של אישי חינוך בעלי שם בתחום.

בסעודה שלישית דיבר האדמו"ר על החוב שיש למלמד, להיות דוגמא לילד ולא רק לחנך אותו בלי להיות דוגמא אישית ומלמד צריך להיות יראי שמים מרובים.

עם סיום תפילת מעריב ולאחר ה'הבדלה', אמרו ביחד תפילת 'ויתן לך' ואח"כ יצאו המלמדים לאולם גדול המכונה בשם "מעשי ידי", שם ישבו לשוחח על עצות והדרכה בעניני חינוך והדרכה. לקראת סיום התקיימה סעודת מלוה מלכה בראשות האדמו"ר, במהלכה נאמו הרה"ג ר' ישראל בער שטיין והגה"צ ר' חיים יעקב רובין אבד"ק ציעשנוב. האדמו"ר חתם את שבת הגיבוש, בברכת דרך צלחה למלמדים שהגיעו מכל קצוות תבל, שיזכו להרבות חיילים לתורה וליראה לתפארת עם ישראל.



























































































































סאטמר מלמדים קאנטרי מנהלי תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד