כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שר החוץ נתניהו מחבק את הרפורמים ותוקף את סגניתו: "דבריה פוגעניים"

הודעה חריגה שיצאה הבוקר מלשכת שר החוץ בנימין נתניהו מעידה על חיבוק שמעניק נתניהו לרפורמים ותוקפת את סגניתו במשרד - הח"כית ציפי חוטובלי שהתייחסה בראיון ליהודי התפוצות ולמתווה הכותל • חוטובלי: "לאנשים האלה אין עניין ללכת לכותל" • נתניהו: "דבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל"

נתניהו נואם במשרד החוץ. צילום: חיים צח, פלאש 90
נתניהו נואם במשרד החוץ. צילום: חיים צח, פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייצב לצד הרפורמים ויוצא נגד סגנית שר החוץ ממפלגתו ציפי חוטובלי. בראיון לרשת i24news אמרה חוטובלי כי רוב יהודי אמריקה לא מבינים את ישראל, הסיבה לכך: כיוון שהם מעולם לא שלחו את ילדיהם להילחם עבור ארצם, "רובם חיים חיים נוחים למדי. הם לא מרגישים איך זה להיות תחת התקפת טילים, ואני חושבת שחלק מזה זה לחוות את הדברים שישראל מתמודדת אתם באופן יומיומי". כמו"כ, היא התייחסה למשבר מתווה הכותל ואמרה כי "לאנשים האלה אין עניין ללכת לכותל".

נתניהו לא אהב את הדברים שעוררו סערה וגינה אותם הבוקר (חמישי), "ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה את דבריה הפוגעניים של ציפי חוטובלי כלפי יהדות ארצות הברית. יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל" נמסר הבוקר מלשכתו.

כאמור, בראיון התייחסה סגנית שר החוץ לסערת מתווה הכותל ולמשבר בין הקהילות הרפורמיות לישראל ואמרה כי "לאנשים האלה אין עניין ללכת לכותל", לטענתה, "יעד חשוב לקרב את היהודים האמריקנים לישראל. זה אחד היעדים שלי. הפתרון שהממשלה מצאה לסוגיית הכותל הוא מקום נפלא שנקרא עזרת ישראל. רוב הזמן הוא ריק, והסיבה שהוא ריק זה לא בגלל שהם לא אוהבים את ההסדר. הסיבה שהוא ריק היא שלאנשים האלה אין עניין ללכת לכותל".

"ממשלת ישראל עשתה הרבה כדי שאנשים יוכלו להתפלל שם בצורה שיוויונית, שיוכלו ללכת עם המשפחות - אבות יוכלו להתפלל עם בנותיהם, הכול סודר. אבל הם לא רוצים את זה כי זו סוגיה פוליטית. הם רוצים לקבל הכרה דרך סוגיית הכותל והם הופכים אתר קדוש למקום שנוי במחלוקת, הוסיפה חוטובלי".
מתווה הכותל ציפי חוטובלי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד