כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

שמחה בסאדיגורה: ה'הויז בחור' התארס

המשב"ק של הרבי, מוישי ברגר התארס אמש בשעה טובה ומוצלחת • זאת, בהיותו בשנת האבל על אביו המחנך הנודע ר' יעקב צבי ז"ל שנפטר לפני כמה חודשים לאחר מחלה קשה

ה'הויז בחור' משה ברגר לצד הרבי. צילום: קובי הר צבי
ה'הויז בחור' משה ברגר לצד הרבי. צילום: קובי הר צבי



שמחה גדולה בחצר הקודש סאדיגורה: ההויז בחור של האדמו"ר המשמש כמשב"ק ואחראי על ענייני הבית הבחור משה ברגר התארס אמש בשעה טובה ומוצלחת עם הכלה לבית משפחת טייטלבוים מביתר.

בסאדיגורה, כיאה למלכות בית רוז'ין, ההויז בחור הוא הבחור החשוב משה ברגר, שהגיע לתפקידו עוד אצל האדמו"ר הקודם בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה זצ"ל, בני המשפחה בחרו בו לעמוד לימין האדמו"ר זצ"ל והוא שירתו בנאמנות. ברגר נמנה על המשפחות הנכבדות בחצר הקודש ואביו הרב החסיד רבי יעקב צבי ברגר זצ"ל מחשובי המחנכים שנפטר לפני מספר חודשים הוא חתנו של החסיד המפורסם הגאון רבי יונה צלר זצ"ל.

גם לאחר פטירת האדמו"ר זצ"ל המשיך ברגר לשמש בקודש כ'הויז בחור' אצל בנו האדמו"ר, והוא זמין כל העת לצרכים האישיים של הרבי בשעות שאינן מקובלות - גם מאוחר מאוד בלילה או ממש סמוך לכניסת השבת, הוא האיש שנמצא ליד הרבי במסירות אין קץ, מאז לא זזה ידו ממנו והוא בכל עת יהיה בקודש פנימה להיות מוכן ומזומן. בטישים הוא אחראי להכניס את המאכלים ולהביא את שאר הכלים ובאופן כללי לוודא שהכל מתפקד.

בפרויקט ההויז בחורים ב'בחדרי חרדים' בחג הפסח לפני כשנתיים נכתב גי בתפילה עומד ברגר ליד הרבי כבן המתחטא לפני אביו בתפילות מיוחדות, כמו כן אחרי כל טיש כשישאלהו מאן דהוא מה הרבי דיבר, תמיד יוכל לחזור על "דברי התורה" על אף עומקם ועיונם הגדול. בכל שנה, בעת שהאדמו"ר יוצא לחוג את חג הפסח בלונדון, שם התגורר טרם עלותו על כס הממלכה, יצטרף למסע הזה רק ה'הויז בחור', כאשר שאר ראשי המוסדות והמשב"קים ישארו בארץ הקודש, המה ילוו את האדמו"ר בשירה אדירה של 'כי בשמחה' ולרכב ייכנסו רק האדמו"ר וה'הויז בחור'.
סאדיגורה הויז בחור אירוסין משה ברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד