י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אוֹי לְאֹזֶן שֶׁשָּׁמְעָה • קינה חדשה לט' באב תשע"א

הרב הראשי הגרש"מ עמאר חיבר קינה מיוחדת בעקבות רצח האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל • "נשליך מעל פנינו כל קנאה ושנאה, ונרבה אהבה עם ותרנות מרובה"

אמירת קינות. צילום: אלי סגל
אמירת קינות. צילום: אלי סגל

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה משה עמאר, חיבר קינה מיוחדת לט' באב בעקבות הרצח של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל.

אוֹי כִּי בָּאָה הַשְּׁמוּעָה, וְכָל הַלְּבָבוֹת קַרְעָה,

אוֹי לְאֹזֶן שֶׁשָּׁמְעָה, וְעֵינַיִם יֵלְכוּ דִּמְעָה, וְהַיּוֹם יוֹם הַשִּׁבְעָה,

לְכִבּוּי נֵרוֹת שִׁבְעָה, שֶׁל הַמְּנוֹרָה הַטְּהוֹרָה, זַכָּה וּבָרָה,

שֶׁל רַב הַאי גַאוֹן צַדִּיק וְעָנָיו כ"ק האדמו"ר רַבִּי אֶלְעָזָר אַבִּיחֲצִִירָא זללה"ה וזיע"א.

לקינה המיוחדת, מצורף מכתב מהגרש"מ: "ימי בין המצרים שהם ימי אבל על חורבן בית המקדש וירושלים, ולא על החורבן שהיה זה כאלפים שנה בלבד אנו מתאבלים אלא על של עתה אנו בוכים, שמיום שנחרב בית המקדש אין לך יום שאין קללתו מרובה מחברו, והחורבן ממשיך ומתגלגל בכל דור ובכל מקום, ומחדש צרותיו ותלאותיו בכל עת בעוה"ר, ועל דא ודאי קא בכינא.

"ובשנה הזאת הוכנו הושברנו, שבר על שבר בא, באסון הנורא שנכפלו בו צרות בהסתלקות כ"ק האדמו"ר רבי אלעזר אביחצירא זללה"ה, ומלבד ההפסד הגדול שהפסדנו צדיק וחסיד שהיה מגן על הדור בתורתו ויראתו, ועוד זאת שנעשה הדבר ע"י חלול השם וחלול התורה הקדושה, ואין לנו פה להשיב ולא מצח להרים ראש. אשר מאז הריגת זכריה הנביא ע"ה, לא היתה זוועה כזאת בעם ישראל אשר יהרג כהן ונביא בבית השם בידי בן עולה מבני עמנו.

"ואע"פ שאין לנו עסק בנעלמות והנסתרות לה' א-ל-הינו ומי יעמוד בסוד ה', מכל מקום לימדונו חז"ל שמפני הרעה נאסף הצדיק, היינו הרעה שלא תבא, כלומר שכדי לבטל גזרה קשה מעל הדור, נסתלק ונאסף הצדיק, ואם הוצרכנו לקרבן ציבור גדול כזה, ובהסתלקות נוראה כזאת, מי יודע כמה קשה היתה הגזרה ה' יצילנו.

"ועל כן חובה גדולה מוטלת על כל איש ואשה כגדול כקטון לפשפש במעשינו, ולחפש בהתנהגותינו, ולשבור ליבנו לפני השם בהכנעה גמורה, ולהרחיק כל חטא ועוון, הן שבין אדם למקום והן שבין אדם לחבירו, אשר בזה שפלנו מאד, ולא מקפידים על כבוד הזולת ואהבתו, ונשליך מעל פנינו כל קנאה ושנאה, ונרבה אהבה עם ותרנות מרובה, ונרבה בעמל התורה לשם שמים, וה' הטוב רחום וחנון, וניחם על הרעה, וישוב ירחמנו ויכבוש עוונותינו, ויגאלנו בישועה וברחמים אמן", מסיים הרב הראשי את מכתבו.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד