כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"רבי אלעזר, הסר את הקללה מאלעד" • המסע החשאי

ראש ישיבה ועשרות תלמידים מאלעד עלו בשעת לילה לקברו הטרי של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל בהר הזיתים - וביקשו מחילה • עין לא נותרה יבשה • תיעוד

הבחורים מאלעד מבקשים מחילה. צילום: מנחם קוליץ
הבחורים מאלעד מבקשים מחילה. צילום: מנחם קוליץ



בשקט-בשקט, בחצות ליל שישי האחרון, יצאה קבוצה מתושבי אלעד, בראשות ראש הישיבה לצעירים הרה"ג מאיר דהן (אין קשר משפחתי לרוצח), לירושלים - והתכנסה לתפילה נרגשת ודומעת סמוך לשריד בית מקדשנו בבקשה שיכופר לעיר אלעד, על הרוצח הנפשע שיצא מרחובותיה.

יוסף, אחד מתלמידי הישיבה, מספר על השתלשלות האירועים: "בשעת חצות יצאנו מהעיר אלעד בשני אוטובוסים לירושלים, ובתוכם בני הישיבה שהיו חדורים ביטחון ואמונה ונחושים בליבם לזעוק את זעקת העיר.

"הגענו לכותל. במשך שעות ארוכות ישבנו וקראנו את ספר התהילים. כעבור מספר שעות של תפילות ותחנונים הצטרפו לתפילה המקובל רבי יעקב עדס שהוביל אותנו לעבר מנהרת הכותל שם נשא באוזנינו שיחת מוסר וחיזוק וקרא לנו להתחזק בשמירת הלשון ולהקפיד במצוות שבין אדם לחברו ובין אדם למקום".

לאחר דברי החיזוק, צעדו רבני ובני הישיבה רגלית לעבר הר הזיתים, למרות הסכנה הכרוכה בכך ובפרט בחודש הרמאדן.

"לקראת עלות השחר עמדנו על יד קברו הטרי של רבי אלעזר והתחלנו למרר בבכי. ראש הישיבה והמקובל רבי יעקב עדס יחד עם בני הישיבה זעקו בגרון ניחר מעל הקבר. שעה ארוכה נשמעו זעקות ובכיות נוראיות במרומי הר הזיתים".

לשיא הגיע המעמד המרטיט כשראש הישיבה זעק בקול: "רבי אלעזר, אנו מתחננים ומבקשים לפניך מחילה. כפר לנו, הסר את הקללה והקפידא מעל העיר אלעד".

בני הישיבה השיבו מספר פעמים וזעקו ממעמקי ליבם את אשר על ליבם: "סלח לנו, כפר לנו, הסר את הקללה".

"הרגשנו צמרמורת, עין לא נותרה יבשה", מסכם יוסף. "המשכנו לשחרית בקברו של שמואל הנביא. שבנו לאלעד עם הרגשה נקיה. אנו מקווים כי התפילות שרקעו שחקים פעלו את שלהם ומקווים שבזכות התפילות והזעקות, הגזירה על העיר תתבטל".













הידיעה פורסמה ב'מרכז הענינים' על-ידי הכתב מנחם קוליץ

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד