י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חברת חשמל יוצאת במסע הסברה לציבור החרדי

חשמל כהלכה • לקראת חופשת הקיץ והחגים - חברת החשמל יוצאת במסע הסברה לציבור החרדי - שמטרתו: התנהגות נבונה ובטוחה בשימוש בחשמל

חברת חשמל יוצאת במסע הסברה לציבור החרדי



חברת החשמל תחל בקרוב במסע הסברה לציבור החרדי שמטרתו להעלות את המודעות להתנהלות נכונה ואחראית בנושא החשמל, תוך דגש על היבטים בטיחותיים ודרכים למניעת תקלות, הפרעות ונזקים הנגרמים עקב עומס ברשתות החשמל בשכונות החרדיות, תחת המסר שחשמל בידיים בלתי אמונות - סכנת נפשות!

מסע ההסברה יתמקד בעיקר בנושאים הבאים: הפעלה בתבונה של מכשירי החשמל, ויסות הצריכה משעות השיא לשעות השפל (במיוחד בערבי שבת וחג), טיפול במערכת החשמל רק על ידי חשמלאי מוסמך, איסור התחברות למקורות חשמל אחרים שאינם בבעלות הלקוח, הסדרת חיבורי חשמל חדשים מול חברת החשמל, התאמת תשתית החשמל לעומס צריכת החשמל ועוד.

יודגש, כי חברת החשמל מקיימת קשר הדוק וממוקד עם הציבור החרדי בשכונות השונות ברחבי הארץ ופועלת תוך הכרת הנושאים הייחודיים לשכונות אלה. חברת החשמל מכירה את הצרכים המיוחדים והמגבלות ועושה ככל האפשר להעניק את השירות הטוב ביותר תוך מתן אספקת חשמל אמין, זמין, איכותי ובטיחותי לכולם.

חברת החשמל פועלת בקרב המגזר החרדי גם במסגרת תוכנית 'נתיב האור' בו עובדי חברת החשמל מקיימים הדרכות בנושאי בטיחות ושימוש מושכל בבתי ספר ובמוסדות חינוך במגזר.

במפגש שקיים היום (יום ב') אשר דהן, סמנכ"ל הלקוחות בחברת החשמל, הדגיש את החשיבות שמייחסת חברת החשמל לשירות הניתן למגזר החרדי ולצרכיו הייחודיים. "חברת החשמל משקיעה משאבים רבים כדי לתת את השירות המקצועי ביותר ולסייע בכל הנדרש כדי לספק את כלל הביקושים לחשמל . כחלק מפעילות זו, החליטה החברה לצאת למסע הסברה ייעודי למגזר החרדי במטרה להטמיע את כללי אספקת החשמל ולהבטיח את בטיחות התושבים . כמו כן, סקר דהן את הקשר ושיתוף הפעולה עם נציגי וראשי המגזר החרדי ואת הבעיות הייחודיות של המגזר בנושאי החשמל והפעולות שחברת החשמל מבצעת ותבצע לשיפור וקידום נושאים אלו.

מאז היווסדה פועלת החברה כמערכת אחת משולבת ומתואמת שעוסקת בייצור חשמל, הולכתו ואספקתו למרבית צרכני החשמל (כ- 2.5 מיליון לקוחות), כדי להניע את חיי המסחר והתעשייה בישראל ולשמור על איכות החיים של לקוחות החברה. החברה פועלת כחברה עסקית ככזו ועושה מאמץ רב להתאים את עצמה לתנאים המשתנים של השוק, לתמורות כלכליות, חברתיות וטכנולוגיות בארץ ובעולם, לקדם פיתוח של אנרגיות מתחדשות ולעודד חיסכון באנרגיה – וכן לפרוץ לשווקים חדשים ובינלאומיים.

מאפייני משק החשמל בישראל

ישראל היא "אי חשמלי" – אין לה גיבוי למערכות החשמל ממדינות שכנות. צמיחה מהירה בביקושים לחשמל רזרבת ייצור (עתודות חשמל) נמוכה. חשמל הוא מוצר תהליכי, שאינו ניתן לאגירה, המיוצר ומסופק בזמן אמיתי, בכפוף לביקוש בכל רגע ורגע. כל לקוח שמתחבר או מתנתק מהמערכת, גורם לשינויים המחייבים את המערכת, על כל מרכיביה, להתאים את עצמה למצב החדש, כלומר: לייצר יותר חשמל, או פחות חשמל, על פי הביקוש של הלקוחות.

בעשור שבין 1990 ל- 2000 הוכפל שיא הביקוש לחשמל. באוגוסט 2010 הגיע שיא הביקוש לכל הזמנים 11,530 מגוו"ט.

חברת החשמל מטפחת את הקשר עם הקהילה, באמצעות מרכזי המבקרים בתחנות הכוח והן על ידי ייזום פעולות למען רווחת הקהילה בתחומי חינוך, מדע, תרבות, אמנות והנחלת המורשת. כמו כן, שותפים החברה ועובדיה, במיזמים רבים לרווחת אוכלוסיות חלשות בחברה הישראלית.

החברה משקיעה גם משאבים רבים למזעור ההשלכות הסביבתיות של פעילותה, בכפוף לחוקים ולתקנים מחייבים. בין יתר פעולותיה: הקמת מתקנים להפחתת פליטות מזהמים מעבר לשימוש בגז טבעי.

לחברת החשמל 60 יחידות ייצור בעלות כושר ייצור מותקן של 12,776 מגוו"ט, כ-19,000 ק"מ של קווי מתח-נמוך, שהם קווי חלוקת החשמל, כ-5,100 ק"מ של קווי מתח-עליון ומתח-על, שהם קווי ההולכה של החשמל, ממקום הייצור למרכזי המיתוג ו-197 תחנות מיתוג והשנאה.








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד