כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בית המשפט גזר עונשים חמורים למעורבים לתאונות דרכים

בשני מקרים שונים נגזרו על שני נאשמים עונשים של 15 ו-9 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשעו תנועה חמורות והיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות. מנכ"ל עמותת אור ירוק : צעד חשוב בהרתעת נהגים עבריינים

בית המשפט גזר עונשים חמורים למעורבים לתאונות דרכים

בשבועות האחרונים נגזר דינם של שני נאשמים שהורשעו בעבירות תנועה חמורות והיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות. על שני הנאשמים נגזרו גזרי דין מחמירים במיוחד: 15 שנה מאסר בפועל ו-9 שנות מאסר בפועל.

במקרה הראשון, ב-13 ביולי, גזר בית המשפט המחוזי בחיפה על הנאשם אמיר בן פרחי עטאללה שהורשע בהריגתם של ארבעה אנשים בתאונת דרכים קטלנית, 15 שנות מאסר בפועל בקובעו, כי התנהגות הנאשם מצביעה על חוסר מורא מפני החוק והחלטות שיפוטיות, וזלזול בכללי התנהגות בסיסיים הדרושים להתנהלותה של חברה תקנית ובטוחה, לכן יש לשימו מאחורי סורג ובריח לתקופה ארוכה. הנאשם הודה והורשע בארבע עבירות הריגה, גרימת חבלה של ממש, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון נהיגה, סטייה מנתיב נסיעה, נהיגה כשרשיון הרכב אינו בתוקף, אי חגירת חגורת בטיחות ונהיגה ללא פוליסת ביטוח בתוקף.

התאונה הקטלנית שאירעה בתאריך 8/9/10 בחצות, קיפחה את חייהם של ארבעה אנשים, ארכאן אלג'מאל בן ה- 22 ושלושה בני משפחה אחת, השופטת נסרין בשארה כרייני, גיסתה ג'וזפין כרייני תומא, מורה ויועצת חינוכית ובעלה ד"ר ניזאר תומא.

במקרה השני, ב-19 ביוני, גזר בית המשפט המחוזי בחיפה 9 שנות מאסר על הנאשם אחמד יאסין.
שהורשע בעבירת הריגה המשולבת עם עברת פגע וברח. הנאשם הורשע בעבירות נוספות בינהן: נהיגה בשכרות, מהירות מופרזת, נהיגה ללא רישיון, וללא פוליסת ביטוח בתוקף.

ב-17.10.10 הנאשם ערך ביחד עם נאשם אחר תחרות- מרוץ מכוניות: האחד נהג בגולף והשני בב.מ.וו. כשהשניים החלו בתחרות נסע במסלול הימני של הכביש - כביש 70 לכיוון צומת נעמה- רכב סובארו ובו בני זוג ובנם ועוד אישה וביתה. הנאשמים הגבירו את מהירות נסיעתם תוך כדי שהם יורדים לשוליים וחוזרים לכביש. במהלך אחת החזרות לכביש התנגש נהג ה ב.מ.וו. בסוברו. כתוצאה מההתנגשות נהרג אדם אחד ושלושה, בינהם הילדה נפצעו קשה.

בהחלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, שגזר את שני פסקי הדין, נכתב בין השאר: "מידי שנה נהרגים בכביש מאות בני אדם – הורים, ילדים, בני זוג, אחים, ונהרסות משפחות שלמות. בית המשפט העליון חזר והביע את דעתו כי נדרשת ענישה משמעותית בעבירות הגורמות לתאונות הדרכים שתוצאות חלק מהן קטלניות, אשר תסייע להרתעת הנהגים בכביש ותקדם מודעות ציבורית בדבר המחיר הכרוך בהפרת כללי ההתנהגות על הכביש וסיכון חיי אדם ושלמות הגוף".

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, התייחס לגזרי הדין: "ד"וח של עמותת אור ירוק שנערך,לפני כשנתיים, ע"י פרופ' קמיל פוקס ועו"ד אלון גלרט גילה כי בעבירה של גרימת מוות ברשלנות (בעקבותיה אנשים קיפחו את חייהם בתאונה) העונש הממוצע היה 10 חודשי מאסר בלבד. הבדיקה כללה 240 תיקים. ההחמרה, כעת, של בתי המשפט בגזרי הדין של מורשעים בתאונות דרכים קטלניות הינו צעד חשוב בהרתעת נהגים עבריינים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד