כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

זעם ב'אור ירוק' בעקבות ביטול חוק הקסדות

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק טען בתגובה: "ביטול חוק הקסדות מתעלם לחלוטין מהעובדה כי רכיבה על אופניים ללא קסדה משמעותה סיכון חיים" • וידאו לצפיה

זעם ב'אור ירוק' בעקבות ביטול חוק הקסדות
מנח זרקא



"ביטול חוק הקסדות מתעלם לחלוטין מהעובדה כי רכיבה על אופניים ללא קסדה משמעותה סיכון חיים"- כך אומר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, בעקבות החלטת הכנסת על התיקון לחוק- הפוטר רוכבי אופניים בגירים מחבישת קסדה, בעת רכיבה על אופניים בשטח עירוני. התיקון לחוק עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית ביום חמישי האחרון. עוד מוסיף אבואב כי עלות התיקון בחוק מסתכמה בכ-160 מיליון שקל בשנה. אבואב מתבסס בדבריו על חוות דעתו של ד"ר גרי גינסברג בישיבת ועדת הכלכלה ,שדנה בנושא בפברואר השנה.

ד"ר גרי גינסברג – מנהל תחום הערכת טכנולוגיה במשרד הבריאות הוסיף: "אם התיקון הזה יעבור יהיו 4,000 יותר אשפוזים, 40,000 יותר ביקורים בחדרי מיון, ו-80,000 יותר ביקורים לרופאים אמבולטוריים. סך הכול העלות של זה למערכת הבריאות בישראל תהיה בסביבות 160 מיליון שקל". (מתוך פרוטוקול ישיבת ועדת הכלכלה פברואר 2011). באותה ישיבה אמר ד"ר מוני בניפלא – מנהל נוירוכירורגית ילדים בבית-חולים הדסה עין כרם: קסדה – ואתם תגידו שזה משפט דמגוגי – מצילת חיים, ולא רק בילדים. זה משפט שהוא אמיתי גם למבוגרים וגם לילדים". בישראל כמיליון רוכבי אופניים.

אבואב מדגיש עוד, כי בניגוד לטענתם של יוזמי ביטול החוק- חיוב חבישת קסדה בחוק איננו מביא לירידה במספר הרוכבים. "גם במקומות בעולם שבהם נצפתה ירידה מסויימת בכמות הרוכבים מיד לאחר החלת חוק הקסדה, כשנתיים עד שלוש שנים לאחר מכן, חזר מספר הרוכבים לקדמותו ואף עלה במעט".

מעמותת אור ירוק נמסר כי: בשנת 2010 נהרגו 18 רוכבי אופניים – עלייה של 20% ביחס לשנת 2009. 90% מהרוכבים נפגעים בתוך העיר. כמחצית מתאונות האופניים גורמות לפגיעות ראש (48.6%)- קסדה מפחיתה את פגיעות הראש והמוח בשיעור של 85%-88%. יחד עם החובה להשאיר את חוק חבישת קסדה ללא שינוי תומכת עמותת אור ירוק בעידוד השימוש באופניים ובהבטחת בטיחות הרוכבים.

בין האמצעים המשמעותיים שיש ליישם: הפרדה בין תנועת כלי רכב מנועיים לבין תנועת אופניים, מיתון תנועה באזורי מגורים: על ידי מעגלי תנועה, מעברי חציה, מהמורות וכדומה, תכנון עירוני המכוון גם לרוכבי אופניים, הסברה וחינוך: דגש רב על הסברה לכלל האוכלוסייה באמצעות פירסום ובמיוחד על חינוך ילדים, אכיפה: העדפה של רוכבי אופניים והולכי רגל על פני נהגים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד