י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

Windows7 תותקן ב-%42 מהמחשבים

עד סוף השנה, כ-635 מיליון מחשבים אישיים יחוברו למערכת ההפעלה של מיקרוסופט, אך בשנים הקרובות יעברו להשתמש בפתרונות וירטואליזיציה ומחשוב ענן • כך צופה חברת המחקר 'גרטנר'

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מערכת ההפעלה Windows7 תהפוך למובילה בעולם עד סוף שנת 2011, עם התקנות ב-42% מהמחשבים האישיים, כך על פי גרטנר - חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחום ה-ICT.

תחזית מערכות ההפעלה האחרונה של גרטנר צופה כי 94% מכלל המחשבים החדשים שיימכרו עד סוף השנה יכללו את Windows7.

האנליסטים בגרטנר סבורים כי Windows7 תהיה גרסת מערכת ההפעלה האחרונה מבית מיקרוסופט, שתיפרס באופן רחב בארגונים, וצופים כי בחמש השנים הקרובות יעברו ארגונים רבים להשתמש בפתרונות וירטואליזציה ומחשוב ענן.

"עד סוף 2011, כ-635 מיליון מחשבים אישיים בכל העולם יופעלו באמצעות Windows7. ארגונים רבים תכננו את תוכנית פריסת המערכת החדשה מזה 18-12 חודשים, ומתקדמים כעת לקראת מעבר מלא אליה", אומרת אנט ג'אמפ, מנהלת מחקר בכירה בגרטנר.

משלוחי מערכות ההפעלה iMac ו-Mac של Apple על גבי מחשבים אישיים חדשים גדלו ב-12 החודשים האחרונים, כאשר מערכת ההפעלה Mac הותקנה על גבי 4% מהמחשבים האישיים החדשים בעולם ב-2010, לעומת 3.3% ב-2008. מערכת הפעלה זו צפויה להיות מותקנת על גבי 4.5% מהמחשבים האישיים ב-2011, ולהציג צמיחה ל-5.2% ב-2015.

המשלוחים יתחזקו בעיקר בקרב שווקים בוגרים, שם הצרכנים רוכשים מוצרים רבים מבית אפל, אולם הצמיחה החזקה ביותר יציג נתח השוק של מערכת ההפעלה Mac צפויה דווקא למדינות מתעוררות נבחרות, שם בסיס מערכות ההפעלה של אפל מצומצם מאוד בשלב זה.

האנליסטים בגרטנר אינם צופים כי מערכות הפעלה נוספות מבית כרום, אנדרואיד או webOS, ישתלטו על נתח שוק משמעותי מעולם המחשבים האישיים בתקופה הקרובה, שכן מהלך שכזה יצריך מיצוב חזק בתחום מכשירי הקצה החדשים, כמו הטאבלטים, וידרוש מארגונים רבים ביצוע התאמות ליישומים מוכווני Windows. מערכות ההפעלה מבית לינוקס יוסיפו להוות נישה במהלך חמש השנים הקרובות, עם נתח שוק קטן מ-2%, וזאת עקב עלויות נדידת יישומים גבוהות מ-Windows ללינוקס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד