כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מסלים העימות באל על בין העובדים להנהלה

יו"ר ועד עובדי אל על ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: הכרז מייד על סכסוך עבודה

  • י' אב התשע"א
מסלים העימות באל על בין העובדים להנהלה

מסלים העימות באל על: מזכ"ל נציגות העובדים, יוסי לוי, פנה אתמול בדחיפות ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, להכריז סכסוך עבודה בגין כוונת ההנהלה לסגור בסוף החודש את סניף החברה בחיפה; זאת לאחר שיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, לא נענה לדרישת העובדים בנושא, אף על פי שרובם הצביעו לטענת לוי, כנדרש בעד המאבק - כך נודע היום (שלישי) ל-TheMarker.

"סכסוך עבודה בהקשר למשרד בחיפה, הכרחי, אחרת הוא ייסגר, יפוטרו נשות אל על, תוצאה שאני בטוח שאינך חפץ בה", כתב לוי לניסנקורן.

במכתבו פירט מזכ"ל נציגות העובדים את הצעדים אשר ננקטו לבקשת אדרי, על מנת להכריז באופן חוקי על סכסוך עבודה בענין זה באל על. לטענת לוי, לא קיבל יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות את תוצאות ההצבעה ולא את דברי ההסבר לתלונת ההנהלה, כי החתמת העובדים לאישור סכסוך העבודה, לא נעשתה כראוי.

בנוסף, "ב-2 באוגוסט הגיעו למשרדי נציגות העובדים, נשות סניף אל על חיפה והודיעו לנו כי בכוונתן לקיים הצבעה מחדש וזאת עפ"י בקשת אבי אדרי. הן קיימו החתמת טפסים ושלחו את תוצאות ההחתמה לאדרי. הוא ענה להן, באמצעות שיחה טלפונית ושאל אותן מודע הטייסים והדיילים לא חתמו", המשיך לוי והתלונן במכתבו לניסנקורן.

כפי שנחשף כאן השבוע יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, תומך בעמדת הנהלת אל על מול נציגות העובדים בפתרון לסגירת סניף החברה בחיפה.

עובדות הסניף מוחות נגד כוונת החברה לסגור את הסניף מחשש, כי יפוטרו ואף הקימו בשבוע שעבר אוהל מחאה מול לשכת המנכ"ל בנתב"ג. העובדות מתנגדות לפתרון של ההנהלה, שהציעה להעסיק את 12 עובדות החברה מביתן למשך תקופה של שלושה חודשים, ואז להחליט באשר להמשך הדרך. נציגי העובדים חוששים, כי מדובר "בתרגיל" של ההנהלה, שנועד רק לעבור את שיא עונת הקיץ והחגים, בלא שיבושים מצד העובדים ואחר כך לבצע את תוכניתה המקורית.

נציגות העובדים מתנגדת להסדר ומציעה כי היא תממן את המשך אחזקתו של המשרד בחיפה, כולל דמי שכירות, הוצאות חשמל, מים וארנונה, תמורת המשך העסקתן של העובדות ותשלום משכורותיהן על ידי הנהלת החברה.

מחברת אל על נמסר בתשובה ל-TheMarker כי לא תתערב בענייניה הפנימיים של ההסתדרות וביחסיה עם נציגות העובדים ותגיב במידה ותתקבל החלטה בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד