י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הנה באה הרכבת • 200,000 ירושלמים כבר נרשמו

ההכנות לנסיעת הרכבת הרכבת הקלה - הולכות ונשלמות • קרוב ל-200 אלף ירושלמים הנפיקו כרטיסי רב-קו לנסיעה ברכבת • הרמזורים מותקנים והנסיעות נערכות כסידרן

צילום: שמואל רחמני
צילום: שמואל רחמני



חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים ממשיכה את ההכנות להפעלת הרכבת הקלה הראשונה בישראל, צוותים של החברה עובדים סביב השעון להתקנת הרמזורים החכמים שיעניקו עדיפות ברמזורים למעבר הרכבת הקלה כאשר עד כה הותקנו כ-15 רמזורי עדיפות מתוך כ-20 מתוכננים בשלב הראשון.

כזכור, נקבע כי הרכבת הקלה תקבל עדיפות ברמזורים על מנת לקצר את זמני הנסיעה ולהבטיח שירות טוב יותר לתושבי ירושלים. סיטיפס תמשיך בהתקנת הרמזורים החכמים גם לאחר תחילת הפעלת הרכבת עד לסיום התקנתם של כל 60 הרמזורים החכמים לאורך תוואי הרכבת הקלה. התקנת הרמזורים החכמים תבטיח שהשירות לתושבים ישתפר בהתמדה, זמן הנסיעה יתקצר ותדירות הרכבות תעלה בחודשים הראשונים להפעלה.

בנוסף, החלו השבוע עובדי חברת אשטרום, החברה הקבלנית של סיטיפס במה שהם מכנים "מבצע פסח של הרכבת הקלה". מדובר על עבודות לניקוי יסודי של תוואי המסילה והתחנות מלכלוך ושאריות חומרי בניין שנשארו מתקופת ההקמה. אנשי אשטרום עוברים לאורך כל הקו, מנקים ומקרצפים את הריצוף ואת התחנות מגרפיטי ומאבק וזוכים לקריאות עידוד ושמחה מהעוברים והשבים שכבר רואים בעיניהם את המהפך שחל בשטח מאתר עבודות ארוך לקו רכבת ברמה בינלאומית.

קונקס ירושלים (ואוליה) החברה המפעילה את הרכבת עבור סיטיפס ממשיכה בנסיעות המבחן כאשר כל צי הרכבות הקלות נוסע בימים אלה, בעת ובעונה אחת, לאורך כל התוואי. כעת, למעשה, נעות לאורך הקו 23 רכבות כשכל רכבת מורכבת מ-2 קרונות, במצב המדמה הפעלה מלאה של המערכת. חדר הבקרה של הרכבת הקלה עובד במתכונת מלאה והמפעילים בו שולטים ומפקחים על תנועת צי הרכבות הנעות לאורך הקו.

הצלחת שיא לכרטיסי הרב-קו

גם התושבים בירושלים מצטרפים להכנות: מעל 190,000 מתושבי ירושלים כבר הנפיקו כרטיסי "רב-קו" חכמים לנסיעה ברכבת הקלה באמצעות סיטיפס. הנפקת הכרטיסים החכמים החלה בחג הפסח ובימים האחרונים, לקראת תחילת הפעלת הרכבת הקלה ובעקבות הפרסומים, אף גבר קצב ההנפקות.
סיטיפס ממשיכה להפעיל 40 עמדות, מתוכן 10 עמדות משותפות עם חברת אגד, ומבצעת במקביל הנפקה למוסדות.

כדי לאפשר מעבר קל ונוח בין הרכבת הקלה לבין האוטובוסים, יותאמו לוחות הזמנים של האוטובוסים על מנת שיפעלו במשולב עם זמני נסיעת הרכבת הקלה. הכרטיסים המשולבים יאפשרו מעבר של עד 90 דקות בין כלי התחבורה הציבורית בירושלים. כמו-כן לנוסעים מוצעים מגוון כרטיסים משולבים המתאימים לצורכי השימוש ולצורכי הנסיעה של כל נוסע.

בסיטיפס ממליצים לתושבי ירושלים והסביבה להצטייד בכרטיסי רב-קו כבר היום ולא לחכות לתורים וללחץ לאחר הפעלת המערכת בי"ט באב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד