ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

חתנו של שונא החרדים: אברך מנתניה • חשיפה

המיליונר השמאלני דניאלס אברהמס עומד מאחורי הפגנות הענק: "הדרך לשפר רמת החיים היא להפסיק לתמוך בחרדים" • חתנו הוא אברך חרדי, תושב נתניה, התורם לישיבות

דניאל אברהם. צילום: מגזין פורבס באנגלית
דניאל אברהם. צילום: מגזין פורבס באנגלית

מארגני מחאת האוהלים טוענים בתוקף כי מטרות המחאה אינן פוליטיות, וכי המימון להפגנות הענק הנערכות ברחבי הארץ, מגיע מכיסם של אנשים פרטיים. אולם אמש (ג') נחשף ב'חדשות 10', כי מי שעומד מאחורי מימון הפגנת הענק במוצאי-שבת הוא המיליונר היהודי-אמריקני דניאל אברהמס, המזוהה עם חוגי השמאל, שתרם בעבר כספים לאישי שמאל.

לדברי אברהמס, בן 87, שעשה את הונו ממותג הדיאטה 'סלים פאסט', הוא "תומך במחאה. תמיד הייתי בעד תהליך השלום ונגד הבנייה בהתנחלויות. זה מסב נזק רב להשקעת כספים בתחומי הקו הירוק ולהשקעה בתוכניות חברתיות שמביאות תועלת לאזרחים בתוך גבולות ישראל ולאנשים שתורמים לרווחת המדינה".

ואיך אפשר לשפר את רמת החיים במדינה, נשאל אברהם - והשיב: "הדרך לשפר את רמת החיים של הישראלי הממוצע היא להפסיק את התמיכה בהתנחלויות ובחרדים".

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי בתו וחתנו של המיליונר האמריקני הינם משפחה חרדית ידועה, המתגוררת בנתניה, המוזילה כספים רבים לטובת החזקת ישיבות וכוללים ברחבי הארץ.

החתן, אליהו גרידיש, תושב נתניה, בשנות ה-50 לחייו, נישא לפני שנים רבות לבתו של המיליונר דניאל אברהם. לאחר נישואיהם חזרו בני הזוג בתשובה, והקימו בית חרדי מבורך בילדים.

גירדיש מנותק מעולם החיצון, ואינו מחזיק ברשותו מכשיר סלולארי. גם בביתו הפרטי לא ניתן להשיגו בטלפון. "אנשים רבים מנסים להגיע אליו מידי יום", מספר תושב בשכונה בה מתגורר גירדיש, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"הוא משתדל להתנתק מכל מכשיר טכנולוגי שיכול לחבר אותו לעולם החיצון. גם אם תנסה להתקשר לביתו, יבקשו ממך להעביר לו הודעה ולא יעבירו לו את השפורפרת. מדובר באדם שגידל משפחה חרדית לתפארת. יש לו בן, אברך כולל, שנחשב למרביץ תורה גדול".

• מי הרבנים שלו?

"הוא מקורב מאוד לגר"א ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים' של ברסלב", מספר השכן. "הוא ידוע כתורם מאוד גדול לישיבות ולכוללים, בניו ובנותיו מתחנכים במוסדות הטובים ביותר בעיר ובכלל".

• במה הוא עוסק?

"רוב הכסף הגיע מחותנו, אך הוא מתעסק בעסקי הנדל"ן בצורה שקטה מאוד, ללא הרבה רעש מסביב".

• איך אתה מסביר את האמירות של חותנו?

"אני מאמין שהצד השמאלני של אברהם עצמו הגיע מהקשרים שיש לו בצמרת הפוליטית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד