י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבני חב"ד נגד פריד? "הוא לא פונה לחרדים"

"הננו בזה להביע דעתנו הברורה אשר אין שום היתר להשתתף במופעים אלו ושכמותם בשום אופן שהוא", כתבו רבני חב"ד בצפון • אנשיו של פריד מגיבים: "המכתב לא מדבר עליו"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הלילה התפרסמו מודעות 'קול קורא' מטעם רבני חב"ד בצפון הארץ כנגד הכוונה לערוך כמה מופעי קיץ בטבריה, עפולה וחיפה.

"היות ולאחרונה נפוצו שמועות שונות בין אנ"ש על היתרים להשתתף בהופעות המתקיימות ללא הפרדה בין נשים לגברים - על ידי עמידה בצד, ישיבה נפרדת על כר הדשא או משום כך שהזמר דתי או חרדי וכיו"ב.

הננו בזה להביע דעתנו הברורה אשר אין שום היתר להשתתף במופעים אלו ושכמותם בשום אופן שהוא, ואין היתר שיהודי ירא שמים, וחסיד בפרט, יהיה נוכח במקום כזה.

ויהי רצון שבזכות שמירת גדרי הצניעות והקדושה נזכה להשראת השכינה בבנין בית המקדש ע"י משיח צדקנו בב"א.

ולשומעים יונעם ותבוא עליהם ברכת טוב", לשון המכתב עליו חתומים הרבנים: הרב גדליה אקסלרוד, הרב ישעיהו הרצל, הרב ישראל יוסף הכהן הענדל, הרב דוד מאיר דרוקמן, הרב חיים שלמה דיסקין, הרב מרדכי ביסטריצקי ואחרים.

● "מכבדים סיכומים עם רבנים"

בכלי תקשורת שונים פורסם כי הרבנים יצאו נגד הופעתיו של פריד המתוכננות בשבועות הקרובים בישראל, אך מסביבתו דוחים את הדברים.

"המופעים של פריד לא פונים כלל לציבור חרדי, אלא לציבור דתי לאומי", מסביר לאתר שטורעם.נט, אחד מגורמי ההפקה הקרובים לפריד.

"לדעתי הרבנים התכוונו במכתבם להופעות של פרחי מיאמי ושוואקי. אני במפורש לא מאמין שהם מתכוונים למופע של פריד, כי הוא מעולם לא פורסם לציבור החרדי. לא פנינו לריכוזים חרדים או במה חרדית כלשהי. הסיבה: אנחנו באמת מאמינים שההופעות לא מיועדות לציבור הזה".

אותו גורם מוסיף ואומר: "כזכור, בקיץ שעבר התקיים מופע של אחד מגדולי הזמר החסידי ברחובות, שגרר אחריו ביקורת גדולה של רבנים עם מכתבים דומים. השבוע פריד מופיע ברחובות ולא שמענו אף מחאה של רב, מאותה סיבה. אנחנו מכבדים את הסיכום שיש לנו עם רבנים ולא פונים למגזר החרדי כלל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד