י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הסיוט של ענקיות אבטחת מידע: פיתוח ישראלי יאפשר להפוך כל מחזיק סמארטפון להאקר

איציק אברהם, חוקר אבטחת מידע, הדגים בכנס ההאקרים DefCon אפליקציה שמאפשרת לכל משתמש מכשיר אנדרואיד לתקוף אחרים בלחיצת כפתור

  • י"ד אב התשע"א
הסיוט של ענקיות אבטחת מידע: פיתוח ישראלי יאפשר להפוך כל מחזיק סמארטפון להאקר

אפליקציה של סטודנט ישראלי, איציק ("צוק") אברהם, חוקר אבטחת מידע, מאפשרת לפגוע במחשבים בלחיצת כפתור, כך מפרסם היום (ו') הבלוג הטכנולוגי security news daily.

אברהם חשף את כלי הפריצה, שם קוד "Anti", בכנס דפקון (DefCon) שנערך בלאס וגאס ארה"ב בשבוע שעבר. Anti סורקת באמצעות אינטרנט אלחוטי (Wi-Fi) מכשירים פגיעים ברשתות מחשוב קרובות. לאחר מכן היא מגלה את ה-IP של השרתים. בבלוג מציינים כי האפליקציה נוחה לשימוש. במסך הראשי יש למשתמש כמה אפשרויות. למשל Man-in-the-Middle שמאפשרת להאזין למכשירים קרובים ו"לתקוף".

אברהם ייסד את חברת אבטחת המידע Zimperium כשהוא עדיין סטודנט. עיתון פורבס שדיווח על האפליקציה היחודית מספר כי למעשה האפליקציה שפיתח אברהם מאפשרת להפוך כל סמארטפון למכונת תקיפה. כלומר, כל משתמש הופך להאקר.

המטרה הראשונית של האפליקציה היא לבדוק פגיעויות במערכות מחשב כדי שהללו יטולאו בזמן. "רצינו ליצור כלי חדירה לבדיקת חורי אבטחת מידע עבור ההמונים", אומר אברהם לפורבס. "המטרה היא לאפשר לעשות מה שהאקרים מתוחכמים עושים".

האפליקציה צפויה להגיע לזירת אנדרואיד בקרוב. היא תוצע בחינם וגרסה שלה לארגונים גדולים תעלה עשרה דולר. הבעיה הגדולה בכלי פריצה זה היא שבפעם הראשונה יוכלו משתמשים שמחזיקים בסמארטפון להפוך להאקרים בלי יותר מדי תחכום. משתמש כזה המחזיק במכשיר אנדרואיד, יוכל להיכנס לבית קפה או למשרדי ולהתחיל לתקוף את המחשבים שבאזור.

אברהם אומר לפורבס כי Zimperium תבקש מהמשתמשים שלה בתנאי השירות להגביל את ההאקינג רק למטרות חדירה לזיהוי חולשות וחורי אבטחת מידע (מה שמכונה White Hat).

הבלוג security news daily מציין כי בשנה שעברה, מפתח אמריקאי בשם אריק באטלר פיתח אפליקצייית Fire Sheep לדפדפן פיירפוקס, המאפשרת למשתמשים לצפות ב"עוגיות" (Cookies) שנשלחו מרשתות אינטרנט אלחוטיות ציבוריות כדי לקבל פרטי מידע של משתמשים המתחברים לאתרים לא מאובטחים ורשתות חברתיות. בעקבות חשיפת Fire Sheep נוצרה סערה תקשורתית, מה שייתכן שיקרה גם במקרה של Anti הישראלית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד