י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גוגל זורקת פצצה לשוק הסלולר: רוכשת את מוטורולה מוביליטי ב-12.5 מיליארד דולר

המחיר שתשלם גוגל משקף פרמיה של 63% על מניית מוטורולה מוביליטי לפי מחיר הסגירה שלה ביום שישי

  • ט"ו אב התשע"א
צילום: בלומברג
צילום: בלומברג

ענקית האינטרנט גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי, לשעבר חטיבת המכשירים הניידים של מוטורולה, ב-12.5 מיליארד דולר במזומן. מניית מוטורולה מוביליטי מזנקת ב-60% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט בעקבות ההודעה.

המחיר שתשלם גוגל, השווה ל-40 דולר למניה, משקף פרמיה של 63% על מניית מוטורולה מוביליטי לפי מחיר הסגירה שלה ביום שישי. הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את העסקה.

גוגל, אשר מספקת את מערכת ההפעלה אנדרואיד לטלפונים הסלולריים של מוטורולה מוביליטי ולחברות סלולר נוספות כמו סמסונג, תשיג עם הרכישה פטנטים שלהם היא זקוקה על מנת להתחרות באייפון של אפל. בחודש שעבר רכש קונסורציום של חמש חברות ענק - אפל, מיקרוסופט, RIM, סוני, אריקסון ו-EMC - את הפטנטים של נורטל בתחום רשתות הסלולר ב-4.5 מיליארד דולר.

מוטורולה הודיעה לפני חצי שנה על השלמת פיצולה של החברה לשתי יישויות נפרדות - מוטורולה סולושינס (Motorola Solutions), שתספק פתרונות תקשורת לארגונים ומוסדות ממשלתיים, ומוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), שתהיה אמונה על תחום הסלולר.

"מחויבותה של מוטורולה מוביליטי לאנדרואיד יצרה התאמה טבעית בין שתי החברות", אמר מנכ"ל גוגל, לארי פייג', בהודעה לעיתונות היום. "ביחד, ניצור חוויית משתמש מדהימה שתשדרג את המערכת האקולוגית של אנדרואיד לטובת הצרכנים, השותפים והמפתחים. אני מצפה בכיליון עיניים לקבלת המוטורולים למשפחה של הגוגלים".

סנג'אי ג'ה, מנכ"ל מוטורולה מוביליטי, אמר כי "העסקה תעניק ערך רב לבעלי המניות של מוטורולה מוביליטי, ותספק הזדמנויות חדשות לעובדינו, לקוחותינו ושותפינו ברחבי העולם. חלקנו שותפות יעילה עם גוגל בקידום פלטפורמת אנדרואיד, וכעת בעזרת שיתוף הפעולה הזה נוכל לעשות אפילו יותר בתחום החדשנות והפיתרונות הניידים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד