כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

שיעמום • המונים נוטשים את 'פייסבוק'

מחקר חדש מגלה: הרשתות החברתיות ננטשות לאיטן בשל שעמום גובר בקרב הגולשים המבוגרים • אם לא די בכך: 33% הביעו דאגה בנוגע לשמירה על פרטיות מקוונת

פרסומת לפייסבוק. צילום ארכיון
פרסומת לפייסבוק. צילום ארכיון

סימני עייפות ניכרים בתחום המדיות החברתיות. כך על פי סקר חדש של גרטנר - חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחום ה-ICT.

בהיבט הגיאוגרפי, 'מלכת הרשתות החברתיות' הבלתי מעורערת – פייסבוק שועטת קדימה ופורצת במדינות בהן עד כה הייתה חלשה. 40% מהנשאלים המשתייכים לשווקים הבוגרים (יפן, אנגליה וארה"ב) הראו עלייה בכמות השימוש במדיות החברתיות, לעומת 40% שכמות השימוש שלהם נשארה זהה ו-20% שמציינים כי הם מבלים פחות זמן במדיות החברתיות מבעבר.

בין השווקים בהם נרשמה ההתלהבות הגדולה ביותר (50% מהנשאלים ציינו כי הם משתמשים יותר במדיות) נמנים דרום קוריאה ואיטליה. השווקים בהם נרשמה הירידה הגדולה ביותר של ההתלהבות (40% ציינו שימוש מופחת) הם ברזיל ורוסיה.

"באופן כללי הסקר מצביע על התלהבות צרכנים ממדיות חברתיות, אך בעוד בני נוער וצעירים בשנות ה–20 הציגו מגמת שימוש מוגברת, הרי שבקרב גילאים מאוחרים יותר, נרשמה ירידה חדה במדד ההתלהבות וכמות השימוש במדיות החברתיות" אומר פטריק שרלוט, אנליסט בכיר בגרטנר.

נתון נוסף העולה מן הסקר נוגע לכך ש-33% הביעו דאגה בנוגע לשמירה על פרטיות מקוונת, והעובדה כי קיים קשר ישיר בין החשש מחשיפה לבין ירידה בהתלהבות ממדיה מסוימת. "חברות מסחריות רבות, בוחנות את סבלנותם של הצרכנים עם מנגנוני ה-like בפייסבוק, במרדפן אחר חשיפה נוספת. עליהן להיות קשובות ולספק מענה הולם לחששות צרכנים בנוגע לשמירת פרטיות במדיה החברתית" מוסיף האנליסט הבכיר.

בריאן בלאו, מנהל מחקר בגרטנר: "המגמה מראה כי מדיות מסוימות נזנחו על ידי המאמצים המוקדמים, והעובדה כי 31% מהצרכנים האוריינים, טוענים כי הם משתעממים, צריכה להילקח בחשבון על ידי מנהלי המדיות. עליהם לרענן ולגוון על מנת לשמר את הצרכנים תחת קורת הגג של המדיה החברתית". עוד מוסיף בלאו כי "על התוכן להיות רענן וקליל, כזה אשר ימשוך תשומת לב מידית. דור הצרכנים החדש הינו קצר רוח וחסר סבלנות ויש צורך ביצירתיות רבה בכדי להותיר השפעה משמעותית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד