כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מבקר אגד: "פנו את מקומכם ליהודים אמיתיים"

היכי דמי חילול השם? • חיילים שעלו על קו מבני-ברק לצפת ספגו - לדברי ידיעות אחרונות - עלבונות מהנוסעים החרדים • מבקר אגד אף נזף בהם ש'אינם יהודים אמיתיים'

מבקר אגד: "פנו את מקומכם ליהודים אמיתיים"
יעקב נחומי

קצין צה"ל ושני חיילים שעלו אתמול (ב) לאוטובוס בבני-ברק במטרה להגיע לבסיסם בצפת, נתקלו בעוינות מצד מבקר חברת 'אגד' שדרש מהם "לפנות מקום ליהודים האמיתיים" - כך מפרסם הבוקר העיתון ידיעות אחרונות.

הנסיעה בקו 981 של החברה מבני-ברק לצפת, הפכה בעיניהם של השלושה לסיוט ממשי. "מצאתי את הקו באתר האינטרנט של אגד, וברגע שעליתי, הנהג אמר שאצטרך לעמוד כי זה קו שהמקומות בו מוזמנים מראש", אמר ע' לעיתון.

"זה הפתיע אותי כי לא הייתה התייחסות לכך באתר. התיישבתי בכסא ריק והתחלתי לשמוע הערות מנוסעים שאצטרך לקום כי אני תופס מקום של נוסעים אחרים", הוסיף.

לדבריו, למרות שהתעלם מהערות הנוסעים, החלו להישמע נגדו קריאות שעליו לקום ולתת לאחרים לשבת. לדברי ע', באוטובוס נותרו מספר מקומות פנויים. בשלב מסוים, כך לדבריו, עלה לאוטובוס מבקר מטעם אגד, שנזף בשלושה ואמר להם: "קומו ותנו ליהודים האמיתיים לשבת".

מאגד נמסר בתגובה לידיעות אחרונות: "מתחילת השבוע ועד סוף אוגוסט מהווה קו 981 חלק מפיילוט שמבוצע בקווים העמוסים, לאתרים קדושים בצפון המשרתים אוכלוסייה חרדית בתקופת בין הזמנים ובמסגרתו נקראים הנוסעים להזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח את מקומם באוטובוס. הפיילוט מבוצע באישור משרד התחבורה".

דובר אגד רון רטנר הוסיף: "מבירור שערכנו עם הנהג ועם המבקר עולה שהקצין והחיילים הועלו לאוטובוס תוך שהנהג מזהיר אותם שייתכן שייאלצו לעמוד משום שלא הזמינו כרטיסים מראש. כאשר התיישבו אמרו להם נוסעים שמדובר במקומות שהוזמנו על ידי חבריהם. הם סירבו לקום. לאוטובוס עלה מבקר של החברה שתפקידו לפתור בעיות בין נוסעים והוא הפציר בחיילים לעבור לשורה האחרונה.

"כשלא הצליח לשכנעם פנה לנוסעים שיעברו לספסל האחורי והם הסכימו. אז סינן אחד הנוסעים כלפי החיילים 'יהודים יקרים'. אין לאגד שליטה על דברי הנוסעים והערה כזאת לא נשמעה מאנשי אגד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד