י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'גדול' נולד • הדור החמישי של הגרי"ש מסר שיעור ראשון

המוני מתפללי 'מרכז העצבים' הבני-ברקי - 'איצקוביץ'' שמחו לגלות: הבנש"ק הרב יהונתן הוניגסברג החל במסירת שיעורים • "כולם היו מרותקים", מספרים המשתתפים

הרב יונתן הוניגסברג במסירת השיעור. צילום: קבוצת דעת תורה bbm
הרב יונתן הוניגסברג במסירת השיעור. צילום: קבוצת דעת תורה bbm

מאות מתפללי 'מרכז העצבים' הבני ברקי – בית הכנסת איצקוביץ, הממוקם בצומת הרחובות רבי עקיבא והרב שך בבני-ברק, הופתעו לגלות בשעות אחר הצהריים המוקדמות של יום שלישי, את הרב יהונתן הוניגסברג, דמות מוכרת בעולם הישיבות, מתיישב בטבעיות על כסא המגיד שיעור באולם המרכזי של בית הכנסת, ומוסר שיעור דף היומי כמי שיושב שם מששת ימי בראשית.

הרב יונתן, בן-נינו של הגרי"ש אלישיב ונינם של הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן, כבש כבר מקטנותו את מקומו בכותל המזרח של עולם התורה.

לפני כשלוש שנים נולד בנו בכורו, שהיה הנכד-נין הראשון של הגרי"ש אלישיב. לאחר לידת בנו, התבטא הגרי"ש כי הוא יכול להעיד על הרך הנולד, מכיוון שהוא דור שישי, והפסול לעדות אצל בן משפחה תופס רק עד דור שישי.

כושר ההסברה בו ניחן הרב יהונתן הפכו לחביבם של גדולי ישראל, שמשתעשעים עמו בדברי תורה מידי יום.

היום נהנו גם ה'בעלי בתים' משיעור דף היומי, שנמסר במתיקות ובכישרון רב על ידי האברך הצעיר. מי שמוסר את השיעור בדרך כלל הוא דודו – הרב בצלאל הוניגסברג, שיצא לדאצ'ה למספר ימים. הדוד, שחיפש ממלא מקום, בחר באופן טבעי באחיין.

אחד ממשתפי השיעור מספר ל'בחדרי חרדים': "המשתתפים התקשו להיפרד מהמגיד שיעור. בסוף השיעור ניגשו אליו מספר אברכים וביקשו שייתן שיעור קבוע, וכולם מחכים בציפייה דרוכה לתשובתו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד