ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מסימני מצוקת הנדל"ן • בסיסי צה"ל עוברים לידי המינהל

בצל מצוקת הנדל"ן בישראל • בהוראת שר הביטחון החל צה"ל בפינוי מואץ של בסיסים נטושים ברחבי הארץ • קרקעות הבסיסים ייעברו לידי מינהל מקרקעי ישראל

אילוסטרציה
אילוסטרציה

בהוראת שר הביטחון, אהוד ברק, החל צה"ל בתהליך מואץ לפינוי בסיסים נטושים ברחבי הארץ. בסך-הכל מדובר במאות דונם של קרקע במרכזי הערים, שיועברו לרשותם מנהל מקרקעי ישראל.

בסיור שנערך שלשום (שני) בנגב, הודיע שר הביטחון על האצת העברת הקרקעות לרשויות המקומיות.

הבסיסים שיועברו הם מחנה ורד שבבאר-שבע (17 דונם), בסיס ימ"חים בקסטינה (200 דונם), יהודה הימית (3 דונם) ביפו, בסיס בבית-דגן, בסיס בראש פינה וחוף הלידו בטבריה. העברת הקרקעות הינו גם חלק מיישום דוח מבקר המדינה שפרק ממנו הוקדש לנושא, לפני מספר חודשים.

"הפרויקט הזה הוא קצה קרחון של המאמץ שאנו עושים", אמר אתמול השר, "אחרי המחנות האלה יעברו מחנות שבהם יש עדיין פעילות של צה"ל וקיים צורך לבצע הגירה של המחנה למקום אחר בצורה שמשרתת גם את המדינה וגם את הפריסה של צה"ל". בכך מתכוון שר הביטחון לפרויקט מעבר צה"ל לנגב, במסגרתו מתוכננים לעבור 14 בסיסים מרכזיים ממכרז הארץ ביניהם צריפין, בסיס תקשוב ומודיעין.

"צה"ל עובר לנגב לא רק משיקולים מבצעיים, לא רק כדי לענות על מסה קריטית של כוח-אדם טכנולוגי", הסביר ברק, "אנחנו עושים זאת כדי לקדם את מדינת ישראל כולה, כדי שהדרום יהיה מרכזה של המדינה". לאחרונה אושר תקציב הפרויקט בסך 19 מיליארד שקלים, והעברות ראשונות צפויות כבר בשלוש השנים הקרובות.

במקביל, במשרד הביטחון בוחנים העברת מפקדות הפיקוד המרחביים מחוץ לערים.

כזכור, מפקדת פיקוד צפון נמצאת בצפת, מפקדת פיקוד מרכז נמצאת בירושלים ומפקדת פיקוד דרום נמצאת בבאר-שבע. מלבד תפיסת קרקעות רבות בלב המרקם העירוני, במשרד הבטחון מבינים כי עם התפתחות אפשרויות האויב לירי טילים מדויקים, עולה סיכון החזקתם של בסיסים אלו בריכוזי האוכלוסייה בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד