ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סגר מעגל: מוזס סיפר לילדי מודיעין עילית זכרונות מהקמת העיר

סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, הגיע לבקר את ילדי קייטנת 'דרכי חינוך' במודיעין עילית, והעלה זכרונות מהימים שכיהן כחבר מועצה • "אני נרגש מאוד"

סגר מעגל: מוזס סיפר לילדי מודיעין עילית זכרונות מהקמת העיר

"אני נרגש מאוד", פתח ואמר סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, כשנכנס אל האולם בו התכנסו ילדי קייטנת 'דרכי חינוך' שבמודיעין עילית.

קשה היה שלא להתרגש. כמעט 300 ילדים ישבו על כיסאותיהם ונעמדו לכבודו כשנכנס. כשהוקמה העיר, ישוב דאז, נשלח לכאן בידי חיים רמון, אז שר הפנים, כדי לסייע בשלבי הבראשית. במשך חמש שנים כיהן כחבר מועצה, בעוד יוסי שוינגר, כיום מנכ"ל רשות המקומות הקדושים, מכהן כראש המועצה.

מאז ועד היום חלפו הרבה אירועים על הישוב, שהפך לעיר ואם בישראל. היא הוקפאה, רק לאחרונה, ועדיין מתקשה להפשיר, גדר ההפרדה התקרבה אליה לכמעט מרחק ירייה, אבל היא עדיין חיה נושמת. ובהחלט גם בועטת.

כיום כבר קשה למנות את מספר הישיבות הקטנות בעיר. גם ישיבות גדולות רבות תקעו כאן יתד. ומי בכלל סופר את תלמודי התורה, בתי ספר בית יעקב לבנות, וסמינרים (אולי יעזור ה' ויוקם אחד נוסף, שיחסל את רשימת הבנות שעדיין מחוץ לרשימה).

את 'דרכי חינוך' אני מכירה מהיום בו הגעתי לגור בעיר, לפני 13 שנים. שלושת בני השתתפו (אחד מהם עדיין משתתף) בפעילויות השונות של הארגון, הממלאות את כל ימות השנה. מתמידים, אבות ובנים, טיולים לבחורי הישיבות בבין הזמנים, והקייטנות הממלאות בתעסוקה את חופשות הפסח וחופשת בין הזמנים.

על פי ראות עיני, הדובדבן שבקצפת היא שעת הלימוד היומית, כל ערב, לתלמידי כיתות ח'. באחד מבתי המדרשות שבעיר יושבים הבחורים ושוקדים על תלמודם, תוך השגחתו הרצופה של הרב אריה אלישיב, חבר הועדה הרוחנית של הארגון. צריך לראות את הבחורים היושבים רכונים על הגמרא, בשעות שכבר אינן שעות לימוד בת"ת, לראות את מחברות הסיכומים הנאספות משעות אלו של לימוד, כדי להבין את גודל המפעל שהקים בעשר אצבעותיו הרב מיכאל דור, תושב הקריה, שהקים את הארגון מהיום הראשון בו צצו בניינים בקריה.

סגן השר מגיע אל הקייטנהצילום: סגן השר מגיע אל הקייטנה
סגן השר מגיע אל הקייטנה

חשוב היה לי להביא את סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, כדי לראות במה מדובר. במשרד החינוך רשום כל ארגון כזה בשורה אחת נושאת תקציבים (אולי, גם זה לא בטוח, ורק במקרה הטוב). אבל מאחורי כל שורה שכזו מסתתרות הרבה מאוד נשמות יהודיות, תעסוקה חינוכית ויראת שמים בתקופות של חופשה ושל לימודים. את הרשמים, כמו שהוא נוהג תמיד לעשות, יעביר לשר החינוך עצמו, גדעון סער.

הרב משה קופרמן, רכז הקייטנה, פתח את האירוע בדברים. הוא הציג את שני רבני הוועדה הרוחנית, שישבו לצד מוזס בשולחן הכבוד: הרב אריה אלישיב והרב דוד אינהורן. אחר-כך סיפר על הטיש המיוחד אותו ערכו לתלמידים ביום שישי האחרון, "כדי שיראו חסידות מהי".

אל הטיש הגיע האדמו"ר מקוז'ניר, שנשא דברים וניגן ניגונים בפני התלמידים.

הרב קופרמן סיפר על השלוחות השונות של הארגון בכל הריכוזים החרדיים: ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית, ו"אני מבטיח שעד לעיר חריש עוד נגיע".

לאחריו, נשא הרב מוזס דברים. הוא סיפר לתלמידים כי הוא עוד זוכר את בניית הת"ת הראשון בעיר. אחר-כך סיפר שרק בשבוע שעבר יצא לו לייצג את משרד החינוך בקייטנה שנערכה בעיר הסמוכה, מודיעין. "תראו מה בין בני לבין חמי. כאן התלמידים ממושמעים, שם לא יכלו להתגבר על הרעשים ולו אף לרגע אחד. ברוך אלוקינו שהבדלנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת", אמר בהתרגשות רבה.

הרב מוזס הוא לא עוד נציג ציבור. כשהוא מדבר, הוא מהווה דמות חינוכית, עם המבטא החסידי שלו ועם הלבוש. "אתם מתכנסים כאן כדי לאגור כוח לשנה החדשה. וקווי ה' יחליפו כוח. אני מקווה שבעזרת ה' תאזרו חיל בתורה ובמצוות ותהיו תפארת לבית ישראל וירוו מכם נחת הוריכם הורי הוריכם וכל בית ישראל".

"מפי עוללים ויונקים יסדת עוז להשבית אויב ומתנקם", סיים.















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד