כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"חייבים להחמיר עם פסולי הנהיגה"

בעקבות המבצע של משרד התחבורה לאיתור נהגים עבריינים שהממשיכים לנהוג תחת פסילה, אומרים בעמותת אור ירוק:"חובה להציב תג מחיר כבד לאדם אשר נתפס נוהג בפסילה, כגון: מאסר בפועל, החרמת הרכב וקנס כספי כבד ביותר"

"חייבים להחמיר עם פסולי הנהיגה"



כ-2500 נהגים, שרישיונם נפסל ע"י משרד התחבורה, הפקידו את רישיונם בשבועיים הראשונים של המבצע המיוחד לאיתור נהגים עבריינים הנוהגים תחת פסילה, בעקבות מכתבי אזהרה והתרעות טלפוניות שנשלחו ע"י משרד התחבורה. מעמותת אור ירוק נמסר:" גורמי האכיפה חייבים להציב תג מחיר כבד לאדם אשר נתפס נוהג בפסילה, ובכלל זה עונשים של מאסר בפועל, החרמת הרכב וקנס כספי כבד ביותר. עונשים אלו יגרמו לכול אדם לחשוב פעמיים לפני שהוא נוהג בפסילה. אנו עדים לא פעם לתאונות קטלניות בהן היו מעורבים נהגים אשר נהגו בזמן פסילה", נמסר בנוסף מאור ירוק,"למשטרה אין אמצעים ויכולת לתפוס את כול אותם נהגים ובתי המשפט בישראל מקלים עם אותם נהגים עבריינים אשר נתפסו נוהגים בפסילה".

בישראל ישנם שלושה גופים עיקריים שבסמכותם לפסול רישיון נהיגה: בתי המשפט, המשטרה, אגף הרישוי במשרד התחבורה. שלילת הרישיון מבוצעת , בין היתר, בהתאם לפקודת התעבורה (מס' 56) ותקנה 212 לתקנות התעבורה, המאפשרת לרשות הרישוי לשלול את רישיונם של נהגים ש"בדרך נהיגתם יש משום סכנה לעוברי הדרך" וזאת לאחר הליך של שימוע.

התקנה קובעת עוד, כי מי שביצע ב- 5 השנים האחרונות חמש עבירות תנועה, מתוך 11 עבירות הנחשבות חמורות במיוחד, רישיונו יישלל לתקופה של 5 שנים. העבירות הן: נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות, הפקרה (פגע וברח), כניסה למפגש מסילת ברזל כשהמחסום ירד, נהיגה בזמן פסילה, הריגה בתאונת דרכים, נהיגה ללא רישיון, אי ציות לרמזור אדום, עקיפות מסוכנות, נסיעה במהירות 40 קמ"ש מעל המותר וסיכון הולכי רגל במעבר חצייה.

כך קבע בית המשפט העליון: "נדמה כי אין צורך להרחיב אודות החומרה הכרוכה בנהיגה בזמן פסילה. בביצוע מעשה כזה מסכן הנהג, שכבר הוכיח בעבר כי חוקי התעבורה אינם נר לרגליו, את שלום הציבור – נהגים והולכי רגל כאחד; הוא מבטא זלזול בצווים של בית המשפט; הוא מוכיח, כי לא ניתן להרחיק אותו נהג מהכביש כל עוד הדבר תלוי ברצונו הטוב."

כדי למגר את תופעת הנהיגה ללא רישיון, חוקק ביולי 2006 סעיף 61א לפקודת התעבורה, המבקש לחשוף את האנונימיות של שלולי הרישיון (הוגש על ידי גלעד ארדן). למעשה, מאז חוקק סעיף 61 א ביולי 2006 הוא לא יושם (בשל בעיות טכניות). יישום החוק היה מאפשר לצמצם את מספר הנהגים, שלולי הרישיון, הנוהגים בפועל ובכך לאפשר לציבור להתגונן מפניהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד