י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"באמצע התפילה - נחת הגראד" • דיווח מהאימה באשדוד

"שמעתי את הפיצוץ והגעתי מיד לשטיבל. הזדעזעתי לראות את הדם ואת הנזק" • תושב אשדוד מספר על מראות האימה בזירת נפילת הטיל • ראיון ותיעוד מצולם

צילום: יעקב סלוד ואתר יהודי
צילום: יעקב סלוד ואתר יהודי



הבוקר (ו) נורו מטחי טילי גראד על העיר אשדוד. שלא כבאשקלון, כאן לא הוצבה מערכת כיפת ברזל, אבל כיפה של תורה הצילה מאסון נורא.

בשעה 08:10 נחת מטח הרסני במיוחד: אחד הטילים נחת על קראוון בו פעיל שטיבל של גור, אך בחסדי שמיים הטיל לא התפוצץ, ומספר אברכים ששהו מחוץ לאזור המוגן – ניצלו בנס. כוחות הביטחון הורסים את המבנה, כדי לפנות את הטיל.

אך מיד אחריו, כאשר התושבים החלו לצאת ממקומות המחסה שלהם, נחת טיל שני במרחק כמה רחובות, בין ישיבתו של הרב שטרית לחצר השטיבל של חסידי גור.

הטיל התפוצץ ופגע קשה גם בבניין וגם במתפללים ששהו בחצר השטיבל, בדרכם לשוב ולהתפלל בו.

10 נפגעו, מתוכם 2 במצב קשה. שניהם הוכנסו לניתוח. שלושה פצועים נוספים, במצב קל, עדיין מאושפזים בבית החולים 'קפלן'.

הפצועים קשה הם אברכים מחסידות גור: שמואל זאב ברוינר בן 20, ויצחק מאיר מצגר בן 22.

נא התפללו עבור: יצחק מאיר בן מלכה לאה ושמואל זאב שמעון בן אסתר חיה לרפו"ש.

לפי העדויות, בעיצומה של התפילה בשטיבל נשמעה אזעקה והמתפללים נמלטו לתפוס מחסה בבניין הישיבה. כאשר שמעו נפילה ראשונה, הם יצאו החוצה, ואז נפגעו מהטיל השני.

יעקב, תושב אשדוד, סיפר ל'בחדרי חרדים': "שמעתי את הפיצוץ העז והגעתי מיד לאזור השטיבל של גור. הזדעזעתי לראות אנשים פצועים, מעוטרים בתפילין וטלית. היה דם בכל מקום. אנשים נפגעו כאן בצורה קשה. מזעזע לראות את הנזק ששורר מחוץ ובתוך בית הכנסת. לא שיערנו שיקרה כאן כדבר הזה".

במקום נפצעו שלושה, שמואל ברוינר, בן 20, נפגע קשה ברסיס בחזהו. ברוינר, בנו של איש העסקים מוטי ברוינר, נישא לפני זמן קצר. הוא נכדו של הגאון רבי שמואל דוד גרוס - רב קהיל גור באשדוד.

עד ראייה נוסף מספר: "כשהייתה האזעקה מיד המתפללים בשטיבל רצו החוצה עם הטלית והתפילין, וברחו לבניין ליד, שהוא בניין אבן מאסיבי, שיכול לתת מחסה טוב יותר מהמבנה של השטיבל. ואז אנשים החלו לחזור, כדי להמשיך להתפלל. אנשים נפצעו עם הטלית והתפילין עליהם. הטליתות התמלאו בדם".

בין הנפגעים גם מתנדב זק"א - שנחתך בראשו.

אברהם פורגס מתנדב איחוד הצלה דרום, מספר גם הוא על האירוע: "היה לנו לילה מתוח מאוד. האזעקה הראשונה הייתה לפני השעה 6, והיא העירה את התושבים והכניסה אותם למרחבים מוגנים.

"האזעקה השניה הייתה לפני השעה 8, והיו 2 נפילות ללא נפגעים. האזעקה השלישית הייתה בשעה 8:10. תוך כדי הנפילה דווח על מטח נוסף, ללא אזעקה. לא יצאנו לנפילה בעקבות ההתראה ללא אזעקה. לאחר מספר שניות הייתה נפילה ממש חזקה, כל הקירות רעדו, היה ברור לנו שזה מאוד קרוב.

"תוך 10 שניות מתנדב איחוד הצלה דרום הגיע למקום ונתן לנו הערכת מצב. היות ומיקום הנפילה הייה בין בית כנסת לתלמוד תורה וישיבה, כל המתנדבים הונחו להגיע לאיזור על אף שמדובר בבין הזמנים, שמוסדות הלימוד סגורים והת"ת והישיבה אינם פעילים.

"ואכן בחצר בית הכנסת התברר גודל האסון, פינינו את הפצועים. הפצוע שנפגע בחזהו פונה לקפפלן. בדרך התברר שמצבו התדרדר".











צילום: אתר יהודי





























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד