כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ליצמן בשטח • "לא כיפת ברזל הצילה - אלא כיפת תורה"

סגן שר הבריאות ירד לדרום: ביקר את הפצועים בבית החולים וסייר בשטיבל גור שנהרס • "כאן כיפת תורה הצילה", הוא אומר - ומתריע: "חייבים גדר מערכת בגבול המצרי"

ליצמן בזירת נפילת הטיל. צילום: בחדרי חרדים
ליצמן בזירת נפילת הטיל. צילום: בחדרי חרדים

בצהריים יצא סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אל זירת האירועים באשדוד, כדי לעמוד מקרוב על מצב הפצועים ולבדוק את שטח הנפילות עצמו.

תחילה ביקר ליצמן בבית החולים קפלן ברחובות, שם מאושפזים פצועי נפילת הטיל בשטיבל של חסידי גור.

ליצמן שוחח עם הרופאים, וידא שהכול בסדר ודיבר עם בני המשפחות. "פצוע קשה אחד עבר כבר את הניתוח ומצבו התייצב, השני, אף הוא פצוע קשה, נמצא כעת בשלבי ניתוח", מספר ליצמן ל'בחדרי חרדים'.

בבית החולים נמצאים עוד שלושה פצועים במצב קל. בשלב זה איש מבין הפצועים אינו מועבר לבית חולים אחר, אך הדברים נבדקים כל העת, תוך פקיחת עין מצידו של סגן השר.

מיד עם צאתו מבית החולים סר ליצמן אל מקום הנפילה. הוא נדהם לראות במו עיניו את המיקום של הנפילה השניה, שם נפל טיל שבאורח נס לא התפוצץ.

"במקום שהו אנשים רבים, ומי יודע מה עלול היה לקרות אילו היה מתפוצץ. לא כיפת ברזל היא זו שמנעה מהטיל להתפוצץ, הפעם מדובר בכיפה אחרת, כיפה של תורה, שהיא מגנא ומצלא", אומר ליצמן.

כהרגלו, הוא נמנע מלהתייחס לענינים בטחוניים, שאינם תחום עיסוקו, אך הוא בהחלט שב ומתריע על כך שגדר המערכת בגבול עם מצרים פרוצה לגמרי: "אם הסודנים יכולים להכנס בלי בעיה, למה לא חושבים על כך שגם מחבלים יכולים?" - הוא שואל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד