כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תוכנית החטיפה נחשפת • המחבלים צוידו באזיקונים

תחקיר צה"ל מעלה את גודל הנס: המחבלים שפעלו בסמוך לאילת - תכננו פיגוע גדול בהרבה וחטיפת ישראלי • "ההחלטה לאפשר תנועה סמוך לגבול עם מצרים - היתה טעות"

האוטובוס לאחר הפיגוע. צילום: משרד הביטחון
האוטובוס לאחר הפיגוע. צילום: משרד הביטחון

שלושה ימים לאחר הפיגוע הקטלני באזור אילת - הפרטים הולכים ומתבהרים במסגרת התחקיר הראשון שעורכים בצה"ל.

בכירים בצה"ל סיפרו ל'ישראל היום', כי מהאמצעים שנמצאו על גופות המחבלים עולה באופן ברור כי הם תיכננו לחטוף ישראלי.

סגן מפקד חטיבת שגיא הפועלת באזור, סא"ל לירן חג'בי, שפיקד על האירוע, הסביר כי בין אמצעי הלחימה שנמצאו על המחבלים היו אזיקונים ו"אמצעי כפיתה שונים".

"מדובר בכמה חוליות שהיו מאורגנות להרג רב של אזרחים וחיילים, ולחטיפה של לפחות אדם אחד", הסביר סא"ל חג'בי. "המחבלים היו מסודרים ומאורגנים לפיגוע מורכב מאוד".

הבכירים גם הודו כי ההחלטה לאפשר תנועה על כביש 12 הסמוך לגבול עם מצרים היתה טעות. זאת לאור ההתרעה הממוקדת שהתקבלה על אפשרות לחדירת מחבלים ממצרים.

מסתבר, כי מאחורי ההחלטה לאפשר תנועה עמד הרצון לשמור על מרקם חיים אזרחי בשיא עונת התיירות באילת. בצה"ל לא חלמו כי המחבלים יבצעו את הפיגוע לאור יום במרחק עשרות מטרים מעמדת צבא מצרית בגבול.

אף שבצה"ל הודו בטעות, סא"ל חג'בי צוטט ב'ישראל היום' כאומר: "ההיערכות שלנו היתה טובה מאוד. גם עכשיו אנחנו לא מצליחים לראות איך אפשר היה למצות יותר את האמצעים. היו בשטח הרבה יותר כוחות ממה שיש שם בשיגרה, ובזכות זה נמנע אסון גדול יותר של חטיפה והרג אזרחים רבים יותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד