כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

סיכום ביניים: 100 טילים, באחריות חמאס

דובר צה"ל, תא"ל פולי מרדכי: "בעקבות ההסלמה בדרום, פועל צה"ל באופן נמרץ, נחוש ונקודתי • לא נהסס להגיב בעוצמה רבה, בחיסול בכירים מקרב מארגני הפיגועים"

נחישות. דובר צה"ל, פולי מרדכי
נחישות. דובר צה"ל, פולי מרדכי

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, הדגיש היום (ראשון) כי ארגון הטרור חמאס הוא הנושא באחריות להתקפת הטילים על תושבי הדרום, אשר מאיימת על למעלה ממיליון תושבים.

"אחרי מתקפת הטרור הרצחנית בגבול המצרי, אנחנו עדים למתקפת ירי של טילים, גראדים וגם קסאמים, לעבר שטח ישראל. בקרוב יירשם ירי של 100 טילים בסך הכל. חמאס נושא באחריות, הוא אינו תנועה אלא ארגון טרור רצחני המגובה על ידי איראן", אמר דובר צה"ל.

תא"ל מרדכי ציין כי "במשך הימים האחרונים, צה"ל פועל באופן נמרץ, נחוש ונקודתי, החל בסיכול של כל צמרת "ועדת ההתנגדות" אשר עומד מאחורי הפיגוע ועד סיכול של עשר חוליות מחבלים אשר תכננו ירי תלול מסלול וסוכלו על ידי חיל האוויר ומידע מודיעיני איכותי". הוא הוסיף כי בנוסף הותקפו כ-15 מטרות תשתית טרור ברצועת עזה, זאת לצד יירוט מוצלח של כ-13 רקטות על ידי לוחמי מערכת "כיפת ברזל.

"אתמול קיים הרמטכ"ל הערכת מצב עם כלל מפקדי צה"ל, ביקר בשטח את החיילים, גם את לוחמי "כיפת ברזל", גם את לוחמי חיל האוויר ואת את הכוחות באוגדת עזה. עד אמש התקיימו התייעצויות בין הרמטכ"ל לבין הדרג המדיני ותתקבלנה החלטות במהלך היום".

לדבריו, "תפקידו של צה"ל הוא להגן על תושבי מדינת ישראל ותושבי דרום הארץ, הנמצאים בסוף השבוע תחת מתקפה שהיא בחסות חמאס. ברבדי המודיעין אנחנו עוקבים אחר המפגעים ובאים איתם חשבון. תחילתו של כל סבב ההשלמה הזה הוא בפעילות שתולדתה מרצועת עזה, לכן צה"ל לא יהסס להרחיב את המהלכים ולהגיב בעוצמה רבה, ככל שיידרש, כדי להגן על תושבי מדינת ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד