כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

פגרה? ועדת הכספים בכינוס חירום

תדון בתקציבי המיגון לערי הדרום המופגזות • בדיון ישתתף גם יו"ר הכנסת • ריבלין: "לא יתכן שילדי תל אביב ילמדו בבטחה, בעוד ילדי אשקלון יהיו חשופים לסכנת חיים"

שרידי הנזק באשדוד. צילום ארכיון
שרידי הנזק באשדוד. צילום ארכיון

למרות הפגרה החליטה ועדת הכספים, בראשותו של ח"כ משה גפני, להתכנס מחר (ג'), בשעה 11 בבוקר, כדי לדון בתקציבי המיגון לערי הדרום המופגזות. בדיון ישתתף גם יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין.

ריבלין ביקר כבר אתמול (א') ביישובי הדרום, יחד עם חברי וועדת החוץ והביטחון, האזין לסקירות ושמע את אנשי פיקוד העורף. בין השאר, בביקורו באשקלון, שמע כי תקציב המיגוניות עדיין לא הועבר. יחד עם גפני פנה למשרד האוצר בבקשה למהר ולהעביר את התקציב, בסך 15 מיליוני שקלים, והדיון מחר נועד לזרז את ביצוע הדברים, כולל גם לשאר ערי הדרום הבלתי ממוגנות.

"בעוד פחות משבועיים נפתחת שנת הלימודים ברחבי הארץ. לא ייתכן שילדי תל אביב ילמדו בבתי הספר בבטחה, בעוד ילדי אשקלון יהיו חשופים לסכנת חיים. לא יתכן שבתל אביב ובירושלים עולם כמנהגו נוהג, ובאשקלון וביישובי הדרום התושבים חיים במלחמה", אמר ריבלין, והוסיף כי "אין שתי חברות בישראל ואין שתי מדינות בישראל. על הממשלה לספק לתושבים את כל הצרכים שיאפשרו להם להתמודד עם המציאות שנוצרה כאן, אם באמצעי מיגון ואם בשיפור אמצעי ההתרעה".

כזכור, תקציב המיגוניות אושר בוועדת הכספים כבר בסופו של מבצע עופרת יצוקה, אך נכון להיום הוא עדיין לא הגיע ליעד. "חבל שבמשרד האוצר מחכים לשעת צרה על מנת להעביר את התקציב החיוני", אמר ריבלין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד