כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הארגון שיזם את העימות • ועדות ההתנגדות, פרופיל

ועדות ההתנגדות - הארגון המוביל את התקפות הטרור נגד ישראל בימים האחרונים - פועל בעזה כארגון טרור הנתמך על-ידי חמאס והממשל האיראני • מי העומדים בראשו וכיצד הוא פועל

סמל הארגון. צילום: יח"צ
סמל הארגון. צילום: יח"צ

את התקפות הטרור נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל החל מיום חמישי האחרון, מוביל ארגון הטרור "ועדות ההתנגדות", הפועל כארגון טרור עצמאי ברצועת עזה - הנתמך, מאומן וממומן על ידי חמאס.

דובר הזרוע הצבאית של ארגון ועדות ההתנגדות העממית אבו עטאיא הודיע במסיבת עיתונאים בעזה כי ארגונו החליט להפסיק זמנית את ירי הרקטות אל ישראל.

לדבריו - למען האינטרס של העם הפלסטיני. הוא איים עם זה בתגובה אם תסלים ישראל את פעולותיה בעזה, והבהיר כי אין רגיעה עם האויב הציוני והחשבון איתו פתוח עד שיסולק מפלסטין כלשונו. המערכה בינינו לבין הכיבוש פתוחה לאחר שחיסל את מנהיגינו ופגע באזרחים. תגובותינו נמשכות. ואין רגיעה עם האויב אלא לאחר חיסול חשבונות בין הוועדות להנהגת האויב הציוני, אמר.

עם זאת, הקבינט הביטחוני שהתכנס הלילה קבע כי כי ישראל תמשיך לפעול נגד משגרי רקטות, וכל מי שמעורב בפעילות נגדה. הפסקת האש בחסות חמאס עליה הכריזו הפלסטינים היא חד צדדית, כיוון שישראל לא היתה מעורבת בהשגתה. כמו כן, הוחלט להמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות, לפעול בהתאם, ולהגיב לכל אירוע נקודתית.

הארגון הוקם בחודש ספטמבר בשנת 2000, במקביל לאירועי האינתיפאדה השנייה, בה נהרגו למעלה מאלף ישראלים. ארגון הטרור פועל בתיאום ובמימון השלטון האיראני, בשיתוף פעולה עם חיזבאללה, תוך שהוא מוביל פעולות טרור רבות נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. הארגון עוסק בפעולות טרור ישירות נגד ישראל, ללא הזדהות אידיאולוגיות לאומית או דתית ברורה בזירה הפוליטית המקומית בעזה.

הארגון נשען על תמיכתו ומימונו הישיר של ארגון חמאס, השולט ברצועת עזה, המאפשר לארגון לפעול בחופשיות ובעצמאיות מלאה. חמאס רואה ב"ועדות ההתנגדות" אמצעי קיצוני כדי להמשיך את דרך "ההתנגדות" נגד ישראל, בעוד הוא מסוגל לטעון כי הוא איננו מעורב בפעולות הטרור שלהם. למעשה, כאמור, חמאס מעורב באופן מובהק גם במימון "ועדות ההתנגדות" ואף באימון המחבלים שלהם - כך עפ"י הערכות מודיעין.

בשנים האחרונות הובילו ב"ועדות ההתנגדות" שורה של פיגועי טרור נגד ישראל. בחודש יוני 2006 ביצע הארגון, בשיתוף פעולה עם חמאס, ביצעו מחבלי הארגון מתקפה מתוכננת על מוצב צה"ל באזור כרם שלום, כשבמהלך המבצע נחטף החייל גלעד שליט. במקביל נטל הארגון אחריות על רציחתו של האזרח אליהו אשרי ביהודה ושומרון - במסגרת רצף של אירועים אשר הובילו למבצע "גשמי קיץ" של צה"ל ברצועת עזה.

ביום חמישי האחרון הוביל הארגון את התקפת הטרור המשולב בכביש 12 הסמוך לאילת, בה נהרגו 8 ישראלים, בהם לוחם הימ"מ פסקל אברהמי ז"ל ולוחם גולני סמ"ר משה נפתלי ז"ל. 7 ממחבלי הארגון נהרגו בתקיפות צה"ל במהלך השבוע האחרון, ביניהם גם אבו עוד אל-נירב, מפקד הזרוע הצבאית של הארגון, וחאלד שעת', בכיר בארגון.

הארגון נטל אחריות בימים האחרונים על עשרות רקטות גראד שנורו לעבר יישובי הדרום ובהם באר שבע, אשקלון, אשדוד ואופקים - במהלכם נהרג אדם אחד ונפצעו עשרות ישראלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד