כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

אתר ראש הממשלה נפרץ והושחת; הותקף אלפי פעמים ביממה האחרונה

מאחורי הפריצה עומדים ככל הנראה האקרים מצריים, שלא הצליחו להגיע למערך המתפקדים שאליו מקושר האתר. כמו כן, האתר הותקף על ידי קבוצת ההאקטיבסטים אנונימוס

  • כ"ב אב התשע"א
אתר ראש הממשלה נפרץ והושחת; הותקף אלפי פעמים ביממה האחרונה
יוסי פורמנסקי

מתרבות התקיפות של האקרים פרו-פלסטיניים. אתמול בשעות הערב נפרץ אתר ראש הממשלה, Netanyahu.org.il, המשמש גם כאתר תנועת הליכוד. הדף הראשי של האתר הושחת כך שהופיעו בו מסרים אנטי ציוניים, כמו גם כאלו המגנים את נתניהו עצמו. נראה כי מאחורי הפריצה עומדת קבוצת האקרים מצרית - זאת ניתן ללמוד מכינויי ההאקרים: Egypptian h4x0rz; והטקסט שהושתל בעמוד (כפי שנראה בתמונה למטה). האתר אומנם מקושר למערך הדוברים והמתפקדים של מפלגת הליכוד, אך הפורצים לא הצליחו להגיע אל מאגר המידע הזה, כך טוען הדר שטיאסני, סמנכ"ל השיווק של KCS, החברה שפיתחה עבור נתניהו והליכוד את האתר.

הפריצה, שטופלה תוך זמן קצר, הייתה רק יריית פתיחה לגל של מתקפות על האתר, טוען שטיאסני. "החל מאתמול ב-10 בערב צוות האבטחה שלנו נלחם בהאקרים ללא הפסקה - כל הלילה וגם היום. חווינו אלפי ניסיונות פריצה", הוא אמר. לדבריו, הצוות אף זיהה ניסיונות חדירה של קבוצת ההאקטיביסטים אנונימוס: "ראינו שהם ניסו לגשת לאתר דרך כתובות איי.פי שמזוהות איתם". את העובדה שהפריצה תוקנה תוך זמן קצר וכי כל ניסיונות הפריצה לא צלחו מאז, הוא מסביר בניסיון שרכשה החברה בזמן עופרת יצוקה, "אז עמדנו בפני 6,000-7,000 ניסיונות פריצה ביום".

כזכור, במהלך סוף השבוע פרצו האקרים פרו-פלסטיניים לדף הפייסבוק של טיפת חלב ול-15 אתרים שונים. שטיאסני מודע לכך שהשבועות הקרובים עשויים לטמון בחובם גלי תקיפה דומים, ככל שיתקרב מועד ההצבעה על מדינה פלסטינית. "אתרים בישראל יצטרכו להשקיע יותר באבטחת מידע ממה שהיה עד עכשיו. אנחנו עושים שינוי במתודולוגיה ומפרידים אתרים רגישים יותר מאתרים מסחריים", הוא מציין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד