כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תכירו את הבלקברי החדש: מהיר, דק ויקר

סמארטפון הבולד 9930 כולל מספר תכונות טובות כמו מקלדת מצוינת, גלישה מהירה ותמיכה ב-NFC, אבל עדיין לא מספיק כדי לגרום לחובבי אייפון ואנדרואיד לערוק

תכירו את הבלקברי החדש: מהיר, דק ויקר

מבחינת עיצוב, ה-BlackBerry Bold 9930 היקר עבר דרך ארוכה מאז הבלקברי בולד 9000, הדגם הראשון בסדרה. סוף סוף, הבלקברי זוכה למסך מגע, אבל שומר על עיצוב המקלדת המלאה המוכר. אבל האם הוספת מסך מגיע מספיקה כדי לשמור על רלוונטיות הבולד במלחמות הסמארטפונים של היום? לחובבי בלקברי, זה מצויין, אבל לחובבי אנדרואיד ואייפון, הבולד הוא כנראה לא הטלפון הנכון.

הבולד 9930 הוא המכשיר הדק ביותר בסדרה - עוביו סנטימטר בלבד. בגובה 11.5 ס"מ ורוחב 6.6 ס"מ.המכשיר מרגיש נוח למדי בכף היד, עם קצוות המתכת המוברשת, פני הזכוכית והגב המבריק. סדרת הבולד תמיד הייתה האופנתית ביותר מבין מכשירי הבלקברי, וה-9930 אינו יוצא דופן. הטלפון כולו מרגיש איכותי ועמיד - וטוב שכך, לאור מחירו הגבוה.

המקלדת של הבולד מצויינת, אולי אפילו הטובה ביותר שתשתמשו בה. עם המקשים המעוצבים והמפרידים בין השורות המזכירים צוואר גיטרה, ההקלדה קלה ומהירה. המקלדת רחבה מספיק גם לבעלי ידיים גדולות, וכוללת מקש רווח גדול ואת כפתורי ה-alt, sym, shift והדיבורית הרגילים של בלקברי. בין הצג לבין המקלדת ממוקמים כפתורים פיזיים לשיחה, תפריט, חזרה והדלקה/סיום. שם נמצא גם משטח המגע לעכבר, שמגיב בצורה מצויינת.מסך ה-2.8 אינץ', המציג 640 על 480 פיקסלים, הוא בהיר, חד ומגיב מצויין. שלא כמו דגמי הבלקברי Torch, הבולד לא כולל מד תאוצה, מאחר ומד כזה לא דרוש במסך כה קטן.

כמו הטורץ' 9810 והטורץ' 9860, הבולד 9930 מריץ את מערכת ההפעלה החדשה של בלקברי, השביעית במספרה. מערכת ההפעלה בלקברי 7 מהירה הרבה יותר מבלקברי 6, אבל דומה מאוד מבחינה אסתטית. תכונה מגניבה אחת היא שהבולד הוא הבלקברי הראשון שמציע תמיכה ב-NFC. ב-RIM מתכננים להכניס תמיכה כזו למכשירים רבים נוספים, והחברה עובדת עם מפתחים ליצירת יישומים התומכים ב-NFC לתשלום סלולרי וחילופי תוכן.

עבור אחדים, איכות המצלמה בסמארטפון אינה משמעותית. עבור אחרים, היא עולם ומלואו. המצלמה של הבולד לא כוללת אוטופוקוס, שזו פונקציית חובה לסמארטפונים מתקדמים. השמועה אומרת שהם ויתרו על התכונה הזו כדי להפוך את המכשיר לדק יותר. למרבה המזל, כשאתם עומדים במקום, התמונות שהבולד מצלם יוצאות טובות למדי.

מצלמת ה-5 מגה פיקסל כוללת זום דיגיטלי X4, פלאש, זיהוי פרצוף וייצוב תמונה (מה שכמעט ומפצה על החוסר באוטופוקוס). לטלפון יש גם כמה תכונות צילום נחמדות, כמו מצבי צילום שונים, והכל מוצג בממשק נקי וקל לשימוש. הבולד גם מצלם וידאו HD ב-720p. איכות הווידאו טובה, אבל המכשיר מתקשה להתמודד עם צילומי תנועה מהירים - אובייקטים הנעים מהר הופכים למטושטשים.

הבולד 9930 מגיע עם מעבד 1.2 GHz, כולל 768 מגה בייט של RAM ו-8 ג'יגה בייט של זיכרון מובנה שניתן להרחבה עד 32 ג'יגה בייט דרך כרטיס מיקרו SD. ככלל, ביצועי הבולד מהירים ואמינים. יישומים מופעלים במהירות, הגלילה חלקה, אבל זום בצביטה בדפדפן אינו מיטבי. הבעיה לא חמורה כמו בטורץ' 9810, אבל המכשיר מגמגם מעט באתרים מלאי תמונות. למרבה האכזבה, מדובר בטלפון דור שלישי ולא רביעי. אף על פי כן, הגלישה בו הייתה מהירה למדי. אתרים נטענו במהירות בדפדפן המשופץ, שכולל עתה תמיכה ב-HTML5.

איכות השיחות, למרבה הצער, הייתה אקראית. ברשת אמינה, קולם של אנשים נשמע מעט מתכתי ובלתי טבעי, ולעתים ניכר רעש לבן ברקע. אנשים ששוחחו עם בעלי הבולד דיווחו כי קולם של המשוחחים דרכו נשמע מרוחק ורובוטי. לבלקברי יש ככלל חיי סוללה טובים, ונראה שהבולד אינו יוצא דופן. לאחר יומיים של בדיקות מעמיקות ושימוש בדאטה, עדיין נותרו בסוללה 35%.

בשורה התחתונה, מבין שלושת דגמי הבלקברי שיצאו לשוק בסתיו הקרוב, הבולד 9930 הוא ללא ספק המוצלח ביותר. המקלדת מצויינת, העיצוב וההרכבה נפלאים והתכונות החדשות במערכת ההפעלה 7, כמו NFC ווידאו ב-HD, הן יתרון משמעותי. מעריצי בלקברי יאהבו את הבולד, אבל הוא לא אטרקטיבי מספיק כדי למשוך משתמשי אנדרואיד ואייפון קיימים. בנוסף, המחיר עדיין גבוה מדי. טלפוני מערכת ההפעלה QNX של RIM שיגיעו בעתיד מבטיחים מאוד, אבל עד שהם יגיעו, הבולד וחבריו שומרים על הרלוונטיות של RIM במירוץ החימוש של הסמארטפונים, אבל לא משפרים את עמדתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד