ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שנה אחרי ההשקה: פייסבוק מחסלת ה-Places

פייסבוק תשיק במקום יישום חדש השם דגש על פעילות המשתמש במיקומו הנוכחי • השירות החדש אמור להשתלב עם ההשקה של פייסבוק Deals

  • כ"ה אב התשע"א
שנה אחרי ההשקה: פייסבוק מחסלת ה-Places

כמעט שנה לאחר ההשקה של Places, שירות הצ'ק-אין של פייסבוק, וכבר אפשר לדבר על היישום המדובר במונחי עבר. Places שבשעת השקתו נחשב לאיום ענק על Loopt, GoWalla ובעיקר על Foursquare הענקית, הוכיח במידה רבה את ההיפך - המתחרות הקטנות עדיין בחיים ו-Foursquare עצמה גייסה לא מכבר 50 מיליון דולר בסבב משקיעים, שהעמיד את שוויה על 600 מיליון דולר.

פייסבוק עצמה לא נסוגה מזירת שירותים מבוססי מיקום. Places עומד לפנות את מקומו ליישום חדש. השירות החדש יאפשר לבצע צ'ק-אין למקומות בהם המשתמש נמצא, אך הדגש יהיה על מה פעילותו באותו מקום - שיתוף בסטטוס, דעה, העלאת תמונה וכן הלאה. למעשה פייסבוק מנסה, לפי מה שהיא עצמה משתפת בבלוג שלה, להוסיף את ממד הזמן לצ'ק אין - איפה המשתמש היה, היכן הוא כעת ולאן הוא הולך בעתיד.

מדובר בחידוש מעניין שהמתחרות של פייסבוק עדיין לא הטמיעו. גם כפתור הצ'ק אין במכשירי המובייל עומד להיעלם, ובמקומו יהיה ניתן לבחור מיקום באופן אינטואיטיבי יותר: המיקום יופיע אוטומטית בתחתית שורת הסטטוס של המשתמש.

המשתנה הנוסף לגביו עדיין אין הסבר מפורט הוא Facebook Deals, יישום הצמוד לשירותי המיקום של פייסבוק, שאמור להמשיך ולהתקיים ביחד עם היישום החדש. ויחד עם זאת, אפשר להכריז שמלחמת יישומי ה-LBS עומדת לעלות מדרגה, ו-2012 תקבע במידה רבה את עתיד השחקניות הגדולות בתחום זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד