י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרופאים: כך תתכוננו לשנת לימודים 'בריאה'

הילדה רוצה דווקא תרמיל גב? • את חוששת מלחץ על עמוד השדרה? • תוהה איך לבחור כסא בריאותי? • נעל הליכה מתאימה? • כינסנו רופאים כדי להשיב לך את כל התשובות

כאבי גב. ילקוטים בכניסה לבית הספר
כאבי גב. ילקוטים בכניסה לבית הספר



כאבי הגב הם מגפה אמיתית ועל־פי הערכות שונות כ-70 אחוזים מהאוכלוסייה יסבלו מכאבים בגב בשלב זה או אחר בחייהם. כאבי גב הם גם אחת הסיבות העיקריות להיעדרות מהעבודה.

כדאי לחשוב היטב על הנתונים האלה כאשר הילד שלכם הולך בבוקר לבית הספר, כיוון שכבר בגיל צעיר, כשהוא נושא על גבו ילקוט או תרמיל כבד, הוא עלול לייצר לעצמו בעיות גב בעתיד.

ד"ר אבי פנסקי, מומחה לאורתופדיה במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית ומנהל המרכז לרפואה יועצת של כללית בית שמש, מייעץ כיצד נכון להתכונן לשנת הלימודים ולהימנע מבעיות גב כבר בגיל צעיר.

האם התרמילים עלולים לגרום נזק לעמוד השדרה?

תלמידים שנושאים ילקוטים כבדים על גבם חשופים יותר לכאבי גב. לכן חשוב שההורים יקפידו שמשקלו של התרמיל או הילקוט לא יעלה על יותר מעשרה אחוזים ממשקל הילד.

האם כדאי לקנות לילד תרמיל אורתופדי?

לא נמצאה חשיבות מיוחדת לסוג התרמיל הנישא ולכינויים כמו "תיק אורתופדי" אין שום כיסוי ובסיס. עדיף לקנות ארוניות לבית הספר על מנת להשאיר שם את הציוד, מאשר לרכוש תרמילים יקרים בהם ישא התלמיד ציוד במשקל כבד.

איך בוחרים תרמיל מתאים?

כשבוחרים ילקוט או תרמיל, חשוב להקפיד שלא יהיו בליטות בחלק הבא במגע עם גבו של הילד ושהספרים הנישאים לא ילחצו על נקודה אחת בגב. כדאי מאוד גם שהרצועות יהיו מרופדות.

איך בוחרים נעל 'בריאה'?

ההורים צריכים לבדוק את שלמותה של הנעל באופן סדיר ותכוף. לא אחת בדקתי ילדים שהלכו בנעליים בלויות שעלולות לגרום להם נזק. גם הנעל היקרה ביותר, שנושאת תו של מותג מבוקש ויוקרתי, מתבלה. נעל שמתבלה יש לזרוק, אין להעביר נעל ישנה לילד אחר וכמובן אין לשמור אותה לספורט או טיולים.

בדקו את שלמות הסוליה, ודאו שאינה שחוקה, בדקו את החלק הפנימי של הנעל וודאו שהרפידה הפנימית שלמה וחלקה. הסתכלו על החלק החיצוני של הנעל ובדקו שאינו שבור, סדוק או קרוע.

הדגישו בפני הילדים לילדים שאסור לבצע פעילויות ספורט בכפכפים או סנדלים.

ומה באשר לכסא 'להכנת שיעורי הבית'?

ממש אין צורך לקנות את הכיסא היקר ביותר, המתהדר בכינויים שונים כמו "ארגונומי", או "אורתופדי". לרוב הילדים גב בריא, ולכן כיסא רגיל מעץ מתאים להם בהחלט.

=כמה הוראות לישיבה נכונה?

חשוב מאוד שההורים יקפידו עם הילדים על צורת ישיבה נכונה: גב זקוף, ישיבה מלאה על המושב, כפות הרגליים על הרצפה או על תמיכה בחלקו התחתון של הכסא.

בזמן כתיבה או הקלדה, הילד צריך להיות זקוף ולא מרוח על השולחן. אל תתנו להם גם לשבת זמן ממושך ועודדו אותם לשלב פעילות גופנית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד