כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"רחל, מי חטף אותך? • הגרב"צ מוצפי נפרד מאחותו

המונים ניחמו את ראש ישיבת 'בני ציון' בפטירת אחותו הבכורה - מרת רחל שתיאת ע"ה • האח חשף את סיפור הצלתה הניסי בגיל 3 מידי ערבי בשער שכם • תמונות ווידאו

הגר"י אזרחי בניחום אצל הגרב"צ מוצפי. צילום: בחדרי חרדים
הגר"י אזרחי בניחום אצל הגרב"צ מוצפי. צילום: בחדרי חרדים



המוני תלמידים ועמך בית ישראל - בראשות רבנים ואדמו"רים - גדשו את ביתו של הגאון רבי בן ציון מוצפי ראש ישיבת 'בני ציון' בשכונת סנהדריה, כדי לנחמו בפטירת אחותו הבכורה מרת רחל שתיאת ע"ה.

במהלך השבעה, חשף הרב מוצפי טפח מדמותה המיוחדת של אחותו הצדקנית.

'בחדרי חרדים' ליקט מדבריו.




"היא היתה גדולה במעשים בצידקות, בקדושה ובטהרה, בפרישות וברוחניות, בהתרחקות מעניני עולם הזה והנאותיו.

"כשהיתה בת שלש ויום אחד, אירע לה נס. אבא ז"ל הוצרך להקדים לימודו בשעתיים ואמר בבית כי הוא אינו חושב להעמיס עליה שעות רבות, ולכן היום היא לא תתלווה אליו. רחל ראתה את אבא יוצא מוקדם, רצה לאמא ואמרה לה כי היא מצטרפת אליו ברצון, ואמא הסכימה, אלא שאבא שזריז היה רץ לבית המדרש ונעלם בקצה הרחוב. רחל רצה בעקבותיו אלא שבמקום לפנות שמאלה מרחוב יונה לרחוב חגי בירושלים המשיכה לרחוב הראשי בשכונת גאולה, וחצתה את ככר השבת והמשיכה לכיוון מאה שערים.

"היא המשיכה בדרכה עד סיום רחוב מאה שערים, שם הבחין בילדה ערבי ותכנן לחוטפה,.הוא ניגש וחייך אליה והוציא מכיסו ממתק כשר ונתן לה, ואחז בידה והחל לצעוד איתה בדרך לכיוון העיר העתיקה, עד שהגיעו לשער שכם.

"בדרך נס, בת דודה שניה של אמי יצאה מתפילה בכותל המערבי ועברה בשוק העיר העתיקה. חצי דקה לפני שהערבי נכנס לשער ותיכנן להעלימה בסיטאות הצפופות של הרובע המוסלמי, מופיעה מולו הבת-דודה וצועקת רחל, מי חטף אותך?

"המשטרה הבריטית הוזעקה למקום, ולאחר תחקיר קצר מסרו את רחל בידיה בחזרה לחיק הוריה.

"עול חינוך הילדים כולו רבץ על כתפיה. היא הכינה עם הילדים את השיעורים. היא דאגה לבריאותם, למזונם, לפרנסת הבית, לביגוד, לחברים ולחברות של הבנות, היא השגיחה על הכל בשבע עיניים, עד שכל מי שהיתה לו בעיה שהיא - פנה אליה לקבל עזרה ועצה.

סיפר לי השבוע סופר שכתב פרשיות תפילין לנכדה הזמינו אצלי תפילין עבור הנכד ולא השאירו פרטים,.פניתי אליה בטלפון לשאול איך אני משיג אותו, "ומה אתה צריך ממנו ? אולי אני יכולה לעזור". השיבה בשאלה. זה בענין התפילין, רציתי לדעת אם הוא איטר וכותב בשמאל או בימין להתאים את התפילין של יד לפי זה. והיא ענתה "תהיה רגוע, הוא ימני, וכותב בימין".

"ומהיכן את יודעת ? שאל הסופר. "מה פירוש מהיכן ? אני גידלתי את הנכד יום יום למד אצלי ליויתי אותו עד שהלך לישיבה ואני יודעת". עול הפרנסה נפל עליה, והיא קיבלה זאת ברצון מתוך אהבה לילדים, וראתה שזה רצונו יתברך,

"תקופה מסויימת עבדה במשק בית לפרנסה. סיפר לי השכן שגר שם שבכל פעם שהיה יוצא מישהו גבר מהשכנים לעבוד בחדר המדרגות היא המתינה מחוץ אליו עד שהוא חלף, ומתוך צניעותה עד שווידאה כי חדר המדריגות פנוי היא עברה.

"כשהספדתי אותה תוך ימי השבעה, קם אחד משכניה שהיה נוכח ואמר אני מעיד שכך נהגה גם בבית המגורים שלנו".

יהי זכרה ברוך!















מודעת הפטירה



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד