כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

גוגל: היינו משלמים יותר מסים אם בריטניה היתה דורשת זאת

אריק שמידט הסביר כי לגוגל מחויבות כלפי בעלי המניות שלה לשלם את המס המינימלי, על פי חוק

  • כ"ח אב התשע"א
גוגל: היינו משלמים יותר מסים אם בריטניה היתה דורשת זאת

אריק שמידט, יו"ר גוגל, הטיל את האשמה בשיעור המס הנמוך שמשלמת גוגל בבריטניה על חוקי המס במדינה וטען כי החברה תהיה מוכנה לשלם אף יותר אם החוק ידרוש זאת ממנה.

גוגל שילמה בשנה שעברה מס חברות בהיקף 8 מיליון ליש"ט בבריטניה, אף שהכנסותיה במדינה הסתכמו ביותר מ-6 מיליארד ליש"ט.

נגד גוגל יצאו ביקורות חריפות, לאחר שהתברר כי היא מנצלת פירצות בחוקי המס על מנת להימנע מתשלום שיעור מס תאגידי גבוה יותר. שמידט התייחס לביקורות בפסטיבל הטלוויזיה באדינבורו בשבת ואמר כי גוגל אוהבת מאוד להיות בבריטניה ותהיה מוכנה לשלם גם מסים גבוהים יותר אם תידרש לכך. לדבריו, לחברה אין ברירה אלא לשלם את המס המינימלי לו היא נדרשת במסגרת החוק הבריטי.

"עקרונית היינו יכולים לשלם מס גבוה יותר, אך כשאנו נדרשים לעשות זאת מרצוננו, איננו יכולים לחזור לבעלי המניות שלנו ולומר להם: "ריחמנו על הבריטים האלה ולכן רצינו לשלם להם יותר" - יש ודאי חוק נגד זה. זה נקרא לשלם את המינימום הנדרש".

עוד התייחס שמידט לתפקיד ששיחק האינטרנט במהומות במזרח התיכון ובבריטניה. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר לאחר הפרעות בממלכה כי הממשלה מנסה לבחון דרכים למנוע מהאינטרנט להפוך לכלי המסייע בארגון מהומות. "זו טעות להביט במראה ולהחליט לשבור אותה. העובדה היא שהבעיה הבסיסית רק השתקפה באינטרנט וסגירת האינטרנט לא תפתור אותה", אמר שמידט והוסיף כי "רצוי שתפתרו את הבעיה ביסוד".

נציב משטרת לונדון, טים גודווין, אמר בשבוע שעבר בקונגרס, כי שקל לבקש אישור לחסימת טוויטר בעת המהומות, אך "חוקיותו של צעד שכזה מוטלת בספק וצריך לזכור שמדובר גם בנכס מודיעיני שימושי ביותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד