ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הח"כים באו להזדהות - משפחת שליט תקפה

"אם תחליף את גלעד עם הבן שלך לשתי דקות, ייגמרו לך כל ההתלבטויות ותקבל החלטה מהירה", 'עקצה' אמו של גלעד את ח"כ אקוניס • וגם ציפי חוטובולי 'תקפה'

עצרת למען גלעד בסמוך לאוהל המחאה בירושלים. צילום: פלאש 90
עצרת למען גלעד בסמוך לאוהל המחאה בירושלים. צילום: פלאש 90



מאז נחטף גלעד שליט מקפיד ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) להרים מפעם לפעם טלפון אל הוריו, נועם ואביבה. הוא דורש בשלומם, הגם שהתשובה ידועה לו מראש.

אתמול (א), כשהפגינו ההורים אל מול בית ראש הממשלה, היה אקוניס הח"כ היחיד שטרח להגיע לשם לאות הזדהות, למרות שהוא אינו שר וככזה אינו משתתף בישיבות הממשלה.

הגיע - וחטף.

"גלעד יקר לכולנו", אמר בקול מזדהה לאביבה.

"אם תחליף את גלעד עם הבן שלך למשך שתי דקות, ייגמרו לך כל ההתלבטויות ותקבל החלטה מהירה ונכונה", 'עקצה' אותו האם.

גם אחת מידידות המשפחה - הביעה את כעסה. "בבחירות אתם תשלמו את המחיר על כך שאתם לא עושים את מה שצריך כדי לשחרר את גלעד, שהיה צריך לחגוג את יום ההולדת הזה בבית ולא להיות עכשיו בשבי החמאס", אמרה לאקוניס.

דווקא עם השרים שבחרו להגיע, מיכאל איתן ודניאל הרשקוביץ, התנהלה שיחה עניינית. עם שאר השרים לא התנהלה, באשר הם לא עברו דרך מתחם ההפגנה ובחרו להיכנס אל הבניין מצידו האחורי - למורת רוחה של המשפחה.

הלחץ הולך וגובר

אלא ש'חגיגת' יום ההולדת המר לא הסתיימה בירושלים. מאוחר יותר הגיעו פעילי המטה לשחרור גלעד שליט אל מעבר כרם שלום שברצועה וניסו לחסום את מעבר המשאיות הטעונות במזון ובעוד מצרכים.

היתכן? – כעסו. חייל צה"ל נמצא כבר שש שנים במרתפי החמאס, וישראל מעבירה מוצרי מזון ומותרות למחבלים?

מצומת יד מרדכי נעו אל מעבר ארז, ושם ערכו עצרת מיוחדת. מי שהגיעה כדי לתמוך הייתה ח"כ ציפי חוטובלי, אף היא מה'ליכוד', וגם היא מצאה את עצמה תחת מתקפה. בעוד היא נואמת על התנגדותה לעסקה שתביא לאסון למדינת ישראל אך מביעה את דעתה באשר לצורך להפסיק את העברת הכספים לרצועת עזה, תקפו אותה המפגינים במילים כמו "נתראה בבחירות" ו"שחרור עכשיו".

המפגינים אף דרשו ממנה לרדת מהבמה, אך היא סירבה בתוקף.

אין ספק כי אמוציות רבות מלוות את המאבק לשחרורו של גלעד שליט, וככל שחולפים הימים האמוציות הללו מתחזקות והולכות. הלחץ המופעל על ראש הממשלה בנימין נתניהו הולך ומתעצם.

האם זה יביא אותו לויתורים נוספים בסבב השיחות הבא? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד