כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחקר קובע: מעל לרבע מיליון איש בארה"ב ניצלו בזכות חגורת בטיחות

נתוני מחקר של המנהלה הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) קובע: חייהם של כ-270 אלף אמריקאים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, ב-35 השנים האחרונות, ניצלו הודות לחגירת חגורת בטיחות.

מחקר קובע: מעל לרבע מיליון איש בארה"ב ניצלו בזכות חגורת בטיחות

מחקר חדש שפורסם, ע"י המנהלה הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב (nhtsa ) קובע, כי חייהם של כ 270 אלף אמריקאים, שהיו מעורבים בתאונות דרכים, ב35 השנים האחרונות – נצלו הודות לחגירת חגורות בטיחות. נתוני המנהלה מבוססים על שילוב והצלבת מידע מחקירת תאונות דרכים קטלניות ביחד עם הערכות יעילות אביזר המיגון שנבדק. על פי נתוני nhtsa, ב 2009 בלבד ניצלו חייהם של יותר מ 12,700 אמריקאים, שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות ,הודות לחגירת חגורות בטיחות.

"חגורות בטיחות הן האמצעי האפקטיבי ביותר להפחתת פגיעות חמורות וקטלניות ביושבי הרכב המעורב בתאונה, אומר שמואל אבואב , מנכ"ל עמותת "אור ירוק, ומוסיף: "למרות שהוכח שחגירת חגורות בטיחות מצילה חיים- רק אחד מתוך שלושה ישראלים חוגרים חגורות בטיחות במושב האחורי".

הנתונים מאירופה מחזקים את תוצאות המחקר האמריקאי. על פי הערכות של ה-ETSC(המועצה האירופית לבטיחות בדרכים) כ-50% מכל הנוסעים ברכב, שנהרגים בתאונות קטלניות ברחבי אירופה, היו יכולים לשרוד אילו חגרו חגורות בטיחות. מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי חגורות בטיחות רכוסות כהלכה יכולות להפחית את הסיכוי למות בתאונה ב-61% .

עוד קובע המחקר האמריקאי כי חייהם של כ30,200 אמריקאים, שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, ב35 השנים האחרונות, ניצלו הודות לכריות האוויר במכונית. חייהם של 2381 אמריקאים ניצלו הודות לכריות האוויר ב2009 בלבד. "כריות האוויר נמצאו יעילות בהפחתת חומרת הפגיעה בעיקר בתאונות חזיתיות וצידיות", מוסיף אבואב.

המחקר מלמד, בנוסף, גם על חשיבות אמצעי הריסון והחגירה של ילדים במכונית. מנתוני המחקר עולה כי בשלושה וחצי העשורים האחרונים ניצלו חייהם של יותר מ 9300 ילדים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בארה"ב – משום שהיו חגורים באמצעי ריסון בטיחותיים. ב 2009 בלבד נמנע מותם של 309 ילדים אמריקאים הודות למושבי בטיחות מותאמים לילדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד