כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

כדורי חשמל גבוהים מזהירים: ונשמרתם!

בעזרת מסוקים, ביצעה חברת החשמל עבודה ייחודית להתקנת כדורי אזהרה על קווי מתח עליון פעילים • כך מתבצעת המלאכה • תמונות

צילומים: יוסי וייס
צילומים: יוסי וייס

אם נסעתם בכבישי הארץ והבחנתם במסוק, כשמחוצה לו מותקנת 'רמפה' ועליה יושב אדם ובידיו כדורים כתומים – מדובר בעובדי חברת החשמל המתקינים כדורי אזהרה בשחקים לאורך תיילי החשמל. עבודה שכזו התבצעה ביום חמישי האחרון סמוך לשוהם.

כדורי האזהרה הכתומים, המותקנים על קוי חשמל במקומות רבים, נועדו למנוע התקרבותם ופגיעתם של כלי תעופה בקווים. הכדורים מורכבים על חוט ההארקה, כשאת הדרישות וההנחיות למיקום הקווים עליהם יונחו הכדורים קובע מינהל התעופה.

עבודת התקנת כדורי האזהרה מורכבת ודורשת מיומנות ומקצועיות רבה. העובד יושב על גבי 'רמפה' הקשורה למגלשי המסוק, בין שמים וארץ, מניח כדורים על קווים חדשים, או מפרק כדורים ישנים ודהויים ומרכיב במקומם חדשים.

כל אותה עת מרחף המסוק סמוך מאוד לתיילים. העובד מניח את הכדורים במרחק של כמה עשרות מטרים זה מזה. יודגש, כי במהלך העבודה קו החשמל פעיל והעובד לובש חליפה מיוחדת למניעת חישמול במהלך העבודה. לפני ביצוע כל עבודה רגישה ומורכבת שכזו, עורכים העובדים בדיקות מקיפות לבחינת תנאי השטח והקו שיאפשרו את עבודת המסוק.

העובדים עוברים הכשרה מקיפה ומקצועית לקראת ביצוע עבודות מסוג זה, הכוללת תירגולים מפרכים באוויר ועל הקרקע, אימוני סימולציה מגוונים- ורק לאחריהם תירגול אמיתי בשחקים.

יתרונה של השיטה החדשה, הוא בכך שאין צורך בהפעלת ציוד מכני כבד (משאיות ובמות הרמה) ובשינועו לשטח, דבר המקצר את לוחות הזמנים, את משך העבודה ומוזיל את עלויות הביצוע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד