ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יו"ר מינהלת קריית-יובל: "רק בעוד 10 שנים תקבלו גנים"

עד היום לא הוקצו שטחי ציבור לגני ילדים חרדים - בקרית יובל הירושלמית • אך יו"ר המינהלת השכונתית מרגיע: "בעוד עשור, כשתהיו רוב - תוכלו לקבל מבנים"

הפגנה בשכונת קרית יובל הירושלמית נגד החרדים. צילום: ארכיון
הפגנה בשכונת קרית יובל הירושלמית נגד החרדים. צילום: ארכיון

עד היום לא הוקצו שטחים לגני ילדים חרדים בקרית יובל הירושלמית, אבל יו"ר המינהל השכונתי קובי כהן, מרגיע: "בעוד עשור תהיו רוב תוכלו לקבל את מבני הגנים".

בתחילת השבוע פנו מספר תושבים חרדים - בפורום חי האינטרנט - לנציגי העירייה בתלונה על כך שהעירייה אינה מקצה להם מבני ציבור לגני ילדים.

"אני אמא שצריכה ללכת כל יום 20 דקות עד בית וגן עם 2 הילדות שלי", אמרה מרים, תושבת השכונה. "דני בר גיורא אמר לי שהוקצו גנים, הוא הולך פעם ברגל? הוא בטח נוסע באיזה רכב פאר, ואני צריכה ללכת עם הילדות בשמש. לפחות שלא ישקר קבל עם ועדה".

אב נוסף התלונן באוזני ראש העיר, ניר ברקת: "למה לתושבים שם אין גני ילדים? רק בגלל שהם חרדים?העירייה נותנת את המבנים לכל מיני מוסדות פרטיים, פעוטונים לא חוקיים. הכל כדי שלחרדים לא יהיה מקום לילדים שלהם.ומדובר בחרדים שעובדים ותורמים לעיר, אבל בכל זאת העירייה מפלה אותם".

אבל יו"ר המינהל השכונתי קובי כהן, מרגיע. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אומר, "זה לגיטמי שכל אחד מבקש גן ילדים עבור ילדיו. המנהל הקהילתי הוא לא הכתובת וצריך לפנות לעירייה עם הדרישות הללו.

"אך בתוך השכונה עצמה שהיא חילונית לכל דבר, לא ניתן לבנות. בנוסף לא ניתן לפנות מבנים קיימים או מאוכלסים. הרי לא נפנה גן חילוני לטובת גן חרדי במיוחד כשהקהילה החרדית בשכונה מונה רק 4 אחוזים מכלל התושבים.

"אך בעוד 10 עד 15 שנה שאני מאמין שהשכונה תהיה חרדית ויהיה מצב שהגנים יתרוקנו החרדים יוכלו ללמוד שם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "צרכי המגזר החרדי בקרית יובל מוכרים היטב לעירייה ובראשם צרכי החינוך.

"ראש העיר משקיע רבות בקידום כל מגזר לתפיסתו ולשכונתו, מתוך ראיית כלל האוכלוסיות ושלא על חשבון האחד על זולתו. בימים אלה של לקראת פתיחת שנת הלימודים נמשכים המאמצים להסדרת צרכי החינוך של התושבים ובכללם האוכלוסייה החרדית, בשיתוף נציגי הציבור.

"העירייה ממשיכה במאמצים לפתוח את שנת הלימודים כשכל ילדי השכונה משובצים במבנה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד