כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המזכיר הכללי של סעודיה ושגרירה בצרפת ביקרו בבית כנסת

התחממות היחסים בין סעודיה לישראל: בכירים סעודים ביקרו בבית כנסת בפעם הראשונה בחייהם • הרב משה סבג, מרבני בית הכנסת: "זה היה עולם חדש עבורם, שבו הכירו בדת היהודים" • ראו את ספר התורה שנכתב על עור צבי

בכירים סעודים בבית כנסת, צילום מתוך פייסבוק
בכירים סעודים בבית כנסת, צילום מתוך פייסבוק



עוד עדות להתחממות היחסים בין ריאד לירושלים: בכירים סעודים ביקרו בפעם הראשונה בחייהם בבית כנסת בפריז. האתר 'אל מאסדאר' בשפה הערבית דווח על הביקור של הבכירים הסעודים בבית כנסת בפריז.

הכתב שמביא את הידיעה, מתאר את הביקור כמהלך של שינויים חסרי תקדים ביחסים בין ירושלים לבין ריאד השבוע. בכירים סעודים נפגשו עם רבנים בצרפת, הרב חיים דאזיה והרב משה סבג, הבכירים הסעודים הם ד"ר מוחמד אל-עיסא וד"ר ח'אלד בן מוחמד אל-אנגארי.

אל-עיסא הוא המזכיר הכללי של הליגה העולמית המוסלמית כיהן בעבר כשר המשפטים הסעודי ויועץ בכיר למלך סעודיה. אל-אנקרי הוא שגריר סעודיה בצרפת ושר החינוך הסעודי לשעבר. שני הבכירים הסעודים נענו להזמנתו של הרב חיים קורסיה רבה של צרפת, וערכו ביקור היסטורי בבית הכנסת הגדול ביותר בפריז, לה ויקטואר.

"הצגנו אותם בבית הכנסת והסברנו להם את סימני היהדות וסמליה, היתה זו הפעם הראשונה בה ביקרו שני הבכירים בבית כנסת, זה היה עולם חדש עבורם, שבו הכירו בדת היהודים" אמר הרב סבג לאתר הערבי.

הרב הציג בפני הנציגים הסעודיים ספר תורה בן 200 שנה שנכתב על עור צבי, "הרגשתי שהביקור הזה הוא אירוע היסטורי, אני מעוניין בקשרים עם סעודיה, זה לקחת רעיון חדש ולהרגיש שאנחנו מדינה שפותחת את הדלתות לכל הדתות".

כשנשאל הרב סבג אם הוא קיבל הזמנה לבקר בסעודיה, אמר: "לא קיבלנו הזמנה כזאת, אבל אנחנו מאמינים שזה יקרה, הזמין אותנו השגריר לארוחת ערב בפריז, בו משתתפים השגרירים של מדינות המפרץ".
סעודיה התחממות יחסים בית כנסת הרב משה סבג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד