י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גם אתם יכולים לקנות דירה

גם אתם יכולים לקנות דירה

תמונה: pixabay
תמונה: pixabay



כולם רוצים לקנות דירה, זה ברור כשמש. אף אחד לא רוצה להיות תלוי בדירות להשכרה, תלוי בבעל הבית ובמצבי הרוח שלו, בסכומי העתק שנדרשים עבור חורבה מתפרקת (ובעל הבית מציג בגאווה כ"דירה עירונית"). אם בתור סטודנטים עוד איכשהו אפשר להעביר את שנות השכירות בשלום, כשיש ילדים באמת לא כדאי להסתמך על דירה מושכרת. אם מסיבה כלשהי לא תוכלו לחדש בה חוזה, תצטרכו להיאלץ למהר ולהשכיר דירה באותו איזור, כדי לא להוציא את הילדים מבית הספר, ובמקרים רבים תיאלצו להתפשר או לשלם יותר ממה שתיכננתם. החיסרון הכי גדול של מגורים בדירה מושכרת, הוא שאם כל חודש אתם צריכים לשלם אלפי שקלים, לא תצליחו לחסוך את הסכום שתידרשו למשכנתא. אז ברור שהאופציה הכי טובה היא לקנות דירה. אבל איך אפשר לקנות דירה כשאין סכומים גדולים כהתחלה? האם יש אפשרויות לקנות דירה במחיר מוזל? הנה כמה טיפים שליקטנו מרחבי האינטרנט:

בקיץ הדירות יותר יקרות

זה נשמע כמו בדיחה, אבל זו האמת. בכתבה במדור נדל"ן של אתר וואלה, עלו תוצאות של מחקר, לפיו הדירות בקיץ נמכרות במחיר גבוה ממחירן בחורף. הסיבה היא שאנשים שבאים לראות דירות בקיץ, מתרשמים לטובה ממרכיבים שונים שאינם בהכרח קשורים ישירות לנכס אותו הם רואים. למשל, אם הם רואים שליד הדירה יש פארק ומשפחות מבלות בו את שעות אחר הצהריים הנעימות של הקיץ, זה גורם להם בתת מודע לחשוב באופן חיובי על הדירה שהם עומדים לראות באותו איזור. באופן ישיר זה פועל על בעלי הדירות, שמקבלים הרבה פניות לרכישת הדירה שלהם, ויכולים להמשיך להתקדם במחיר שקבעו מראש בלי להזדקק לסגת ממנו. בחורף לעומת זאת, הדירות לא נמכרות מהר, ובעלי הדירות נאלצים להוריד את המחיר. אנשים באים לראות את הדירה, בחוץ גשום ואפור, חדר המדרגות רטוב, אין נפש חיה ברחוב והכל נראה מדכדך ועגום – לא בדיוק מה שיוצר בגוף את החשק לקנות את הדירה הזו. אז אם אתם רוצים לקנות דירה, תתחילו את החיפושים שלכם דווקא בחורף, ואולי תיהנו ממחיר זול יותר.

איפה הכי זול לקנות דירה?

בסקר שפורסם בynet, ובוצע על ידי אתר מדלן, פורסם כי היישוב בו הדירות הכי זולות הוא קריית שמונה, אחריו דימונה, אחריהם ערד, בית שאן וטבריה שסוגרת את הרשימה. בכל המקומות האלה ניתן לרכוש דירות של ארבעה וחמישה חדרים במחירים של פחות ממיליון שקל, לרוב סיבב השמונה מאות אלף שקלים. זהו מחיר אטרקטיבי ליישוב שמחובר למרכז ברכבת מהירה, שיש בו מקומות עבודה רבים, או שיש לו נוף מרהיב כמו טבריה וגם עסקים רבים המתפרנסים מתיירות. אם אתם מתכוונים לגור באחד המקומות שהוזכרו אבל אינכם מכירים אותם כלל, כדאי שתדעו שבכל מקום בפריפריה ובמרכז יש מקומות טובים יותר וטובים פחות. אם מדובר בשכונה קשה, מלאה בפושעים, ותרו. יש לא מעט שכונות שהמחירים בהן עדיין זולים, והן מתמלאות בזוגות צעירים איכותיים, שכמו כולם לא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה בתל אביב או ברעננה. דווקא שכונה כזו, שמתמלאת בזוגות צעירים, יכולה להפתיע ולהוות מקום נפלא להקמת משפחה ולחיי קהילה נפלאים.

גם במשכנתא אפשר לחסוך

אם בחרתם דירה והמחיר שלה אכן אטרקטיבי, המיקום שלה נוח לכם וכו', כדאי שתדעו שגם בבחירת המשכנתא אתם יכולים לחסוך הרבה מאד כסף. נגמרו הימים בהם הייתם הולכים לבנק שלכם, לוקחים את המשכנתא שהפקידה היתה נותנת לכם, חוזרים הביתה ואוכלים את הלב למה אתם משלמים עמלות כל כך גבוהות. התחרות העזה הובילה לכך, שאתם יכולים לקחת משכנתא בתנאים מצוינים, בעמלה נוחה, במסלול שמתאים לכם, עם תחנות יציאה שמתאימות לכם, בפריסה שמתאימה לכם. ישנם הרבה מסלולים של משכנתא, שכל אחד מהם מציע לכם אופציה אחרת של תשלום. ברור שיש מסלולים עם גורם אחד שמפתיע אתכם לטובה מהסיבה שהוא נמוך, אבל בסופו של חישוב, אתם עלולים לגלות שאתם משלמים דווקא יותר. בחוזה משכנתא יש הרבה סעיפים שמשתלבים אלה באלה, ועלולים לבלבל ולהציג מצגות שווא של תמונה לא נכונה מבחינה פיננסית. אתם צריכים לעשות חישוב מדויק, להיעזר במחשבון משכנתא, ביועץ משכנתא שאתם סומכים עליו, אולי באיש מקצוע נוסף – כדי לוודא שאכן לא תשלמו יותר מפכי שאתם מתכננים.
משכנתא דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד