ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ח"כ מלכיאלי קורא לגפני: "תניח בצד את השיקולים הפוליטיים"

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס מגיב בראיון ל'בחדרי חרדים' על הדברים החריפים שאמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מ'דגל התורה' על ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול: "הגיע הזמן שאנחנו נעשה מה שבאמת טוב לעיר" • צפו בראיון המצולם

מיכאל מלכיאלי, צילום: יעקב גרודקה
מיכאל מלכיאלי, צילום: יעקב גרודקה



ש"ס לא שותקת: הבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד פחות משנה מעסיקות את המפלגות החרדיות והשטח החל כבר לבעור. הבוקר (חמישי) מתייחס ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס לדברים החריפים שאמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול - על כך שהוא מנסה לסכסך בתוך 'דגל התורה'.



מלכיאלי פונה לגפני דרך מצלמות 'בחדרי חרדים' ואומר כי "עם כל הכבוד לשיקולים פוליטיים כאלה ואחרים של מפלגות כאלו ואחרות, הגיע הזמן שאנחנו נעשה מה שבאמת טוב לעיר", לדבריו, "כל מי שזוכר את בית שמש לפני כמה שנים ספורות, עיר מחולקת, משוסעת עם פלגים, חרדים וחילונים. אנחנו זוכרים את הבקשה לפלג את העיר לשתיים. כיום, מה שראש העיר אבוטבול עשה – קודם כל מיצב את העיר מבחינה כלכלית, איחד את העיר, הקואליציה שלו היא הרוב המוחלט של העיר".

"משיחות שלי עם אנשים גם מבית שמש הישנה וגם אנשים מתוך הקהילה האשכנזית בבית שמש, הם מאוד מרוצים מהמקצוענות ומהמקומות שאליהם אבוטבול הוביל את העיר".

אז מה בעצם אתה אומר לגפני, 'תניח בצד את השיקולים הפוליטיים'?

"אני אומר, שאבוטבול הביא את בית שמש למקומות שאף אחד לא חשב שנגיע למקומות האלו ולכן ראוי שהוא ימשיך לכהן במקום הזה ושימשיך להצעיד את בית שמש קדימה. חבל להכניס את זה בעוד מקום בזמן שאני יודעים מה דעתם של רוב תושבי העיר".

אבל בסוף יש פוליטיקה, וגפני אומר 'זה מגיע לנו'.

"נכון, יש את המשחק הפוליטי, המשחק נמצא בעוד ערים, ידונו בהן והרבנים יקבלו את ההחלטות שצריך לבצע. אבל כשאתה רואה עיר שיש סכנה לאבד אותה, ואתה רואה שיש אדם שהוכיח כבר לפחות פעם אחת".

גפני שומע, מה אתה אומר לו?

"אסור לנו לקחת הימורים על בית שמש, אנחנו יודעים שיש שם אדם שמקבל תמיכה גורפת מכל העיר, אדם שיכול להוביל את העיר לבחירות מאוחדות ושלא נראה בהן את המראות הקשים שראינו בבחירות האחרונות".

על הפוליטיקה הפנים דגלאית בבית שמש, בין משה מונטג ושמוליק גרינברג אומר מלכיאלי ל"בחדרי חרדים": "אני לא אדבר, אני לא נכנס למפלגות אחרות".

מה קורה בחיפה, ש"ס מחבקת את ראש העיר יהב שנוי נפשו של גפני ו'דגל התורה'.

"שיהיה ברור דבר אחד, מה שמועצת חכמי התורה תחליט – וכל מה שהיא תחליט – ש"ס תעשה. ואם נשיא מועצת החכמים יחליט לתמוך ביהב או בכל מועמד אחר הרי שזה מה שיהיה".

איך היחסים שלכם עם יונה יהב בקדנציה האחרונה?

"אין ספק, ברוך ה' לש"ס הייתה מערכת יחסים טובה אתו, גם בנושא של חינוך. אין ספק, גם אנחנו לא מרוצים מכל מה שנעשה בעיר, אבל כשנגיע לשעת המבחן, יעלו לשולחן המועצת כל השיקולים וכל החלטה שתתקבל זה מה שיהיה. אנחנו חיילים של מועצת חכמי התורה".

בא נגיע גם לאלעד, נראה שש"ס ישנה שם, אתם לא עושים דבר.

"אם העשייה של ש"ס באלעד - עדיין לא הגיעה לתקשורת הרי שזה סימן שאנחנו עובדים נכון, בשקט ובצורה יעילה שגם תוכיח את עצמה. ש"ס כל השנה עובדת בכל הארץ, יש מעל 90 רשויות שש"ס פועלת בהן, כמובן אלעד בתוכם ואף אחד לא ישן".

אתה מתגעגע לירושלים, להיות חבר מועצה?

"ירושלים זה מקום מיוחד. זה לא סוד שלא ביקשתי להיות בירושלים וגם לא ביקשתי להיות בכנסת. אין ספק, לירושלים יש את החן המיוחד והפעילות המיוחדת – גם כאן בכנסת עבודת הועדות עבודה קשה שמביאה הרבה סיפוק ואתגר – איפה שישימו אותנו בעזרת ה' – נצליח".

קישורים:

מיכאל מלכיאלי משה גפני בית שמש משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד