י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ראש הממשלה נתניהו חוזר לשער "אקונומיסט"

מאמר פרי עטו של ראש הממשלה מתפרסם בגיליון "העולם בשנה הבאה" של השבועון הכלכלי הנחשב • במאמר טוען נתניהו כי חדשנות טכנולוגית מסייעת לישראל לא רק מבחינה כלכלית, אלא גם בחזית המדינית

ראש הממשלה נתניהו הבוקר. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
ראש הממשלה נתניהו הבוקר. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ





בנימין נתניהו חוזר לשער השבועון הכלכלי הנחשב "אקונומיסט" עם מאמר פרי עטו בו טוען ראש הממשלה כי חדשנות טכנולוגית מסייעת לישראל לא רק מבחינה כלכלית, אלא גם בחזית המדינית.

המאמר נכלל בגיליון המיוחד "העולם בשנה הבאה" שמוציא אקונומיסט פעם בשנה, בו השבועון מזמין מנהיגים לכתוב מאמרים.

על שער השבועון מופיע מאמר של נתניהו תחת השם "דיפלומטיית היי-טק" (High-tech diplomacy), ואילו בתוך הגיליון עצמו הוענקה לו הכותרת "אומת החדשנות" (Innovation nation).

במאמר משבח נתניהו את ישראל במגוון תחומים טכנולוגיים, החל מאבטחת סייבר ומיחזור מים וכלה בתנובת החלב של הפרות בארץ. עם זאת, "טכנולוגיה ללא שוק חופשי לא היתה יכולה להגיע רחוק", ציין ראש הממשלה.



"אנחנו הגבלנו את ההוצאות הממשלתיות, הפחתנו מסים, ביצענו רפורמות ברווחה ובפנסיה, הסרנו מגבלות על מסחר במט"ח, פירקנו מונופולים, הפרטנו חברות ממשלתיות ויצרנו שוקי הון חדשים", התגאה נתניהו במאמר.

"כתוצאה מכך רשמנו 14 שנים של צמיחה כמעט מתמשכת בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של 4%-5% בשנה, תוך הורדת היחס בין החוב לתוצר מכ-100% ל-62%", כתב ראש הממשלה.

"מהם לקחי הנס הכלכלי של ישראל לשנת 2018 ומעבר לה? הראשון הוא: חדשנות או חורבן. השני הוא: חדשנות שיוצרת בריתות ומקדמת שלום", סיכם נתניהו.
בנימין נתניהו אקונומיסט חדשנות טכנולוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד