כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ביטול כל העבודות בשבת או התפטרות

ראש הממשלה נתניהו והשרים יעקב ליצמן חיים כץ, יריב לוין - נפגשו אל תוך הלילה. ליצמן שמציג קו יציב וחד משמעי עלה היום להתייעצות עם רבו האדמו"ר מגור ושמע ממנו הוראות נחרצות: ביטול כלל עבודות רכבת ישראל בשבת או התפטרות מהממשלה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים חיים כץ, יריב לוין ויעקב ליצמן נפגשו אל תוך הלילה בניסיון להגיע לפתרון בעניין משבר עבודות הרכבת בשבת.. ליצמן שמציג קו יציב וחד משמעי עלה היום להתייעצות עם רבו האדמו"ר מגור ושמע ממנו הוראות נחרצות; ביטול כלל עבודות רכבת ישראל בשבת או התפטרות מהממשלה.

בחצות יצא ליצמן מהפגישה כשאין שינוי בעמדתו - ביטול כלל העבודות בשבת.

האדמו"ר לא הסכים לקבל פשרות בנושא השבת והמתווה שהציג השר חיים כץ, על פיו, יצומצמו העבודות בשבת - נשלל מכל וכל. בעקבות הוראת האדמו"ר מגור - ליצמן הבהיר הערב לראש הממשלה ולשרים כץ ולוין; אם יאשרו עבודות בשבת - אניח לאלתר מכתב התפטרות.

קודם לכן היום פגש ליצמן את השר כץ בביתו ושמע ממנו את הצעותיו, כץ נפגש הבוקר עם גורמי המקצוע ברכבת ישראל ובחן עימם את פרטי העבודות הנדרשות להתבצע בשבת, כץ הנחה את רכבת ישראל לצמצם באופן משמעותי את העבודות.

כאמור, הפגישה עם ראש הממשלה בעיצומה. היא התחילה עם השרים כץ ולוין ובהמשך נקרא ליצמן להשתתף בה. בשלב זה הצדדים מנסים להגיע לפשרה - אך ללא הצלחה.

קודם לכן הערב דווח ב'הארץ' כי על פי המתווה שגיבש כץ, עבודות הרכבת בשבת הקרובה יצומצמו מכ-12 נקודות עבודה לכארבע נקודות בלבד, אולם העבודות החשובות ביותר של הרכבת יתבצעו בשבת - ולא יועברו לימי חול, מה שכאמור לא מקובל על ליצמן בהוראת רבו האדמו"ר מגור.

הכדור בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו; מצד אחד האיום החד משמעי של ליצמן ומנגד עמדתו של השר כץ והחשש מכותרות כלי התקשורת ומהתקפות מכיוונו של יאיר לפיד.
מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד