י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הקריאה למודעות למוגנות מחלחלת: מכתב כללי זהירות הופץ בחיידר

המאבק בפגיעות בילדים מגיע לת"תים: מכתב עם כללי זהירות והתנהגות ילדים עם זרים, הופץ בקרב ילדי חיידר נחשב בבני ברק. הבשורה החשובה היא בכך שהמודעות בצורך לאזהרת ילדים מפני פגיעות אפשריות הפך להכרחי בשל התגברות התופעה

צילום אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה)
צילום אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 (למצולמים אין קשר לכתבה)



מכתב יוצא דופן ונדיר מסוגו נשלח בימים האחרונים להורי התלמידים המתחנכים בתלמוד תורה 'תורת אמת' המפורסם בבני ברק. בשנים האחרונות מנהל 'בחדרי חרדים' קמפיין להגברת המודעות למוגנות בציבור החרדי. צעד זה, של 'חיידר' חשוב בבני ברק, ראוי להערכה ולהוקרה - על ההבנה בצורך להזהיר את הילדים מפני הפגיעות הרעות והקשות.

כותרתו של המכתב "כללי זהירות לילדים". המכתב כולל 11 סעיפים, בהם נכללו 11 אזהרות והוראות לילדי הת"ת. הסעיף הראשון במכתב; כל ילד חייב ליידע את הוריו היכן הוא נמצא בכל שעה, למשל: אם חבר מזמינו אחר הלימודים (או בזמן אחר) יכול ללכת רק בהסכמת ההורים. ואין להשתהות בשום מקום ללא רשות הורים ובלי שההורים ידעו היכן ילדם נמצא. (גם בזמני חופשה ומועדים)

אחד מאנשי הצוות החינוכי בת"ת אמר ל'בחדרי חרדים', כי המכתב הודפס לאור מקרה קשה שאירע לאחד מתלמידי הת"תים בעיר שנלקח באמצעות טרמפיסט לאחד הפארקים במרכז, שם בוצעו בו מעשים חמורים ואסורים. לאור כך החליטה הנהלת הת"ת לצאת בהוראות ואזהרות ברורות שחלילה לא יבוא הקרבן הבא.

בהמשך המכתב מוזהרים הילדים כדלהלן;

• אל תקח ואל תקבל מאדם שאינך מכיר, המנסה לתת או לקנות לך משהו.

• אם מישהו מנסה להוליך אותך בניגוד לרצונך, צעק והשתדל לברוח.

• אם אדם מזמין אותך לביתו, תסרב, ותאמר שאתה צריך רשות מההורים.

• אם מישהו ניסה לעשות לך דבר בניגוד לרצונך, ספר מיד להורים או למבוגר שאתה סומך עליו.

• אל תבטיח לאף אחד לשמור סוד, ואם הוכרחת להבטיח (הבטחה הניתנת בכפיה – אינה הבטחה) מותר וחובה לספר להורים או למורים – אין סוד בפני הורים!

• אל תמסור את כתובתך למי שאינך מכיר.

• בכל מקרה של ספק, תסרב ותגיד, "לא" באופן מוחלט.

• אל תשוטט ואל תלך במקומות שוממים מאנשים, אפילו בין בניינים.

• הזהר מאדם מוכר או בלתי מוכר לך, ואל תתפתה להתלוות אליו או להכנס לרכב שלו, אף שפונה אליך בידידות, כאילו מכירך מכבר, נתק קשר והתרחק מנו ומסור להוריך.

• חסד זה דבר גדול ונשגב! אבל מוזר וחשוד כשמבוגר מבקש מילד עזרה, או מבקש להוליכו לכתובת מסוימת. "אל תסכים בשום אופן לבקשה מסוג זה". ואמור, "אין לי רשות".

באמצע השבוע שעבר דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' אודות מעצרם של שני קטינים בחורי ישיבה כבני 15 תושבי המרכז, שביצעו סדרת תקיפות חמורות ואכזריות בילדים וילדות ברחבי העיר בני ברק.

מעצרם בא, לאחר אזהרות וקריאות חוזרות ונשנות להגביר ערנות לגבי חשודים פוטנציאליים הפוגעים סדרתית בילדים וילדות חסרי ישע.





תלמוד תורה תורת אמת פגיעה בילדים אזהרה מוגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד