כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

משבר השבת • כץ אישר עבודות בשבת, ליצמן: "אתפטר בראשון"

בעקבות הודעתו של השר חיים כץ, כי יתקיימו עבודות רכבת בשבת הקרובה, הודיע שר הבריאות ליצמן כי הוא צפוי להתפטר ביום ראשון • מקורביו של ליצמן ל'בחדרי': "השר נחוש. הוא לא יוכל להישאר בממשלה אם יתבצעו עבודות בפרהסיה בשבת"

פלאש90
פלאש90



שעות ספורות לפני השבת, ושר הבריאות יעקב ליצמן נחוש בעמדתו להתפטר מהממשלה ומתפקידו ביום ראשון הקרוב, באם השבת תחולל על ידי עבודות רכבת ישראל.

מקורביו של ליצמן אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "השר נחוש. הוא לא יוכל להישאר בממשלה אם יתבצעו עבודות בפרהסיה בשבת הקרובה. השר לא מוכן לקבל שום פשרה בנושא השבת. רכבת ישראל הפכה את השבת ליום השיפוצים הלאומי של ישראל, בגיבוי ממשלתי, אסור להיות שותף לכך".

נחישותו של ליצמן באה לאחר שהשר כץ הודיע בשעה האחרונה כי "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש".

"החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך", הוסיף.

כזכור, אמש דווח ב'בחדרי חרדים', כי ליצמן הציג בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים חיים כץ ויריב לוין את עמדת מורו ורבו האדמו"ר מגור, על פיה, שום פשרה לא תתקבל, ובאם יתבצעו עבודות בשבת הקרובה הרי שהוא יתפטר מהממשלה בראשון הקרוב.

המאמצים של נתניהו להגיע למתווה מוסכם נמשכו לתוך הלילה. בפגישה שנמשכה שעות רבות השתתפו השרים כץ, לווין, ליצמן ואלקין, אך כאמור, עד עכשיו, שעות ספורות לפני שבת – הפתרון לא נראה באופק ומכתב ההתפטרות של ליצמן נראה באופק הקרוב.

בהודעה רשמית שיצאה מלשכתו של ליצמן נכתב: "שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הודיע היום (שישי) לראש הממשלה נתניהו כי בכוונתו להתפטר מהממשלה ביום א׳ אם יתקיימו עבודות כלשהן בשבת".

שר החקלאות אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ׳, פירסמו בתגובה: "האיחוד הלאומי קורא לרוה״מ לבטל את העבודות שלא לצורך פיקוח נפש ברכבת ישראל כדי לשמור על צביונה של השבת במרחב הציבורי. יש לתקן את הפריצה שחלה בסטטוס-קוו בשנים האחרונות במתן היתרי עבודה לביצוע עבודות ציבוריות במהלך השבת ולחזק את השבת במדינת ישראל כערך יהודי וחברתי"
יעקב ליצמן חיים כץ חילול שבת משבר השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד