ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

יותר מ-300 הרוגים בפיגוע דאעש בסיני: הפיגוע הקטלני ביותר במדינה

הפיגוע הקטלני בהיסטוריה אירע ביום שישי בחצי האי סיני • כשלושים מחבלים שנשאו דגלי דאעש ביצעו אותו • מעל 300 קורבנות, בהם עשרות ילדים • נתניהו: "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הנורא והנפשע שבוצע במסגד א-ראודה ליד אל-עריש ושולחת תנחומים"

זירת הפיגוע בשישי. צילום מסך מטוויטר
זירת הפיגוע בשישי. צילום מסך מטוויטר



מעל 300 מתפללים נהרגו ביום שישי אחר הצהריים, כאשר עשרות חמושים פתחו בירי במסגד בחצי האי סיני שבמצרים, החמושים ירו על המתפללים שניסו לברוח מהמקום.

ההתקפה המתואמת היטב התרחשה בחצי האי סיני, והיתה הפיגוע הקטלני ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה.

המצרים מדווחים שמניין הנרצחים עלה ל-305, בהם עשרות ילדים, בנוסף מאושפזים בבתי חולים במצרים כ-150 פצועים, כשלושים מחבלים השתתפו בפיגוע, הם הניפו דגלים של ארגון "המדינה האיסלאמית". בתגובה, צבא מצרים הודיע כי הוא תוקף מעוזים של מחבלים בצפון חצי האי סיני.

לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה בעקבות הפיגוע, בהודעה נכתב כי "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הנורא והנפשע שבוצע במסגד א-ראודה ליד אל-עריש ושולחת תנחומים בשם אזרחי ישראל לנשיא א-סיסי, לעם המצרי ולמשפחות ההרוגים. ישראל שולחת איחולי החלמה מהירה לפצועים. הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו נגדו יחד".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, שוחח הערב עם צאת השבת עם שגריר מצרים בישראל, חאזם חיירת, והביע זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע הקשה. אדלשטיין ביקש להעביר את תנחומי הכנסת ועם ישראל - לעם, לפרלמנט ולממשל המצרי בימים קשים אלה.
פיגוע קטלני מסגד חצי האי סיני דאעש מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד